Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Податкова політика на 2025–2027 роки – Бюджетна декларація

02.07.2024 20 0 0

Кабмін постановою від 28.06.2024 № 751 схвалив Бюджетну декларацію на 2025–2027 роки. 

Пріоритетом податкової політики на 2025–2027 роки є забезпечення стабільних податкових надходжень, необхідних для фінансування першочергових витрат, впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування та виконання міжнародних зобов’язань України в частині податкової політики. 

Для збереження поточної бази оподаткування доходів юридичних та фізичних осіб, забезпечення її цілісності буде продовжено утримання від запровадження будь-яких податкових та адміністративних заходів, які можуть негативно вплинути на базу податкових надходжень. 

Протягом 2025–2027 років буде впроваджено заходи щодо реформування податкової політики та податкового адміністрування, передбачені Національною стратегією доходів до 2030 року, а саме: 

  • проведення регулярного незалежного опитування щодо оцінки діяльності ДПС, розроблення та впровадження заходів щодо врегулювання проблем у діяльності ДПС і підвищення рівня довіри громадськості до ДПС за результатами таких опитувань; 
  • здійснення ІТ-консолідації інформаційних ресурсів суб’єктів системи управління державними фінансами, зокрема ДПС, на рівні Мінфіну та забезпечення адміністрування цих ресурсів незалежним адміністратором (ІТ-установою); 
  • забезпечення конфіденційності та захисту даних у системах ДПС (зокрема, інформації, одержаної від платників податків та податкових агентів); 
  • удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок шляхом впровадження електронних податкових перевірок (е-аудит) із застосуванням відповідного програмного забезпечення; 
  • перегляд режимів інвестиційного стимулювання з метою скасування пільг з податку на прибуток підприємств, визначення нового підходу, що базується на витратах, шляхом запровадження норм щодо повного вирахування витрат (миттєвої амортизації); 
  • забезпечення гармонізації податкового законодавства України із законодавством ЄС, зокрема поступове наближення ставок акцизного податку на тютюнові вироби та пальне до рівня, передбаченого директивами ЄС, приведення податкових пільг та знижених ставок ПДВ у відповідність з вимогами директив ЄС; 
  • приведення положень національного законодавства у відповідність з вимогами законодавства ЄС в частині протидії ухиленню від сплати податків та корпоративного податку; 
  • удосконалення правил трансфертного ціноутворення відповідно до рекомендацій ОЕСР та міжнародного досвіду оподаткування; 
  • підвищення кваліфікації працівників компетентних органів щодо застосування нових правил (інструментів) міжнародного оподаткування; 
  • впровадження завдань з виконання Програми ОЕСР для України в частині оподаткування, зокрема приєднання до визначених у ній Рекомендацій Ради ОЕСР; 
  • запровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією для податкових цілей; 
  • забезпечення функціонування автоматизованої системи контролю за обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах; 
  • запровадження акцизного податку на підсолоджені цукром напої; 
  • надання додаткових повноважень органам місцевого самоврядування в частині адміністрування місцевих податків і зборів; 
  • запровадження єдиного підходу до застосування податкових стимулів. 

Також одним із пріоритетів податкової політики в короткостроковій перспективі стане розширення поточної бази оподаткування, зокрема шляхом змін в обкладенні військовим збором, у тому числі перегляд розміру збору, кола його платників, бази та об’єктів оподаткування. 

У показниках дохідної частини Бюджетної декларації на середньостроковий період враховано такі пропозиції щодо внесення змін до бюджетного та податкового законодавства в частині зарахування доходів до державного бюджету та їх збільшення: 

  • відновлення зарахування до державного бюджету ПДФО у розмірі 4 %, що тимчасово спрямовувався до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, за рахунок відповідного зниження нормативу відрахування такого податку до загального фонду державного бюджету; 
  • спрямування доходів державного дорожнього фонду до загального фонду державного бюджету з поступовим його відновленням у 2025–2027 роках (у 2025 році – 25 %, у 2026 році – 50 % і у 2027 році – 75 %); 
  • поступове наближення ставок акцизного податку на тютюнові вироби та пальне до рівня, передбаченого директивами ЄС. 

Також під час розроблення прогнозу доходів бюджету на середньостроковий період враховано такі норми законодавства: 

  • спрямування ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом у розмірі 75 % на відповідній території України (крім території м. Києва) та у розмірі 40 % – на території м. Києва, до спеціального фонду державного бюджету; 
  • поквартальне нарахування та сплата податку на прибуток банків за ставкою 25 %; 
  • збереження розподілу акцизного податку з пального між державним та місцевими бюджетами, а саме – зарахування 13,44 % такого податку до бюджетів територіальних громад; 
  • застосування диференційованих ставок рентної плати на природний газ із збереженням ставок на нафту і газовий конденсат; 
  • зарахування 95 % рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (природного газу, нафти та газового конденсату) до державного бюджету та 5 % до місцевих бюджетів за місцем видобутку корисних копалин. 

КМУ


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали