Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінфін удосконалив процедури адміністративного оскарження для платників податків

01.12.2016

25 листопада вступив в силу наказ Міністерства фінансів № 849 щодо Порядку оформлення і подання скарг платників податків та їх розгляду органами ДФС.

Головна мета Мінфіну - зробити співпрацю ДФС та платників податків максимально відкритою та ефективною. Саме тому Мінфін ініціював розробку відповідного наказу. При цьому процес створення документу був максимально відкритим. Кожен бажаючий міг надіслати свої пропозиції та безпосередньо вплинути на процес.

В чому суть?

Для того щоб підвищити прозорість та ефективність процесу розгляду скарг, Мінфін запропонував удосконалити процедуру оскарження платниками податків рішень органів ДФС.

Що це дає?

Функціонування цього механізму підвищить довіру платників до процедури апеляційного оскарження, зменшить кількість судових спорів, а відповідно, витрати платників та держави в судовому процесі. Це також підвищить прозорість розгляду скарг, а також гарантуватиме реалізацію прав платників податків.

Додаткова інформація:

Прозорість процесу гарантується правом платника податків:

• заявляти клопотання про:

- відкритий розгляд скарги;

- присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації;

• здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, відеозйомки, звукозапису;

• ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів.

При цьому контролюючий орган нижчого рівня зобов'язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня (що розглядає скаргу), в електронній або письмовій формі всі документи, що стосуються розгляду скарги. Це позбавить платників необхідності “шукати” матеріали справи по різним інстанціям розгляду скарги в ДФС.

Важливим є запровадження додаткових інструментів гарантування об’єктивності розгляду скарги:

- у розгляді скарги тепер мають право приймати участь представники Мінфіну, Державної регуляторної служби та представники Ради бізнес-омбудсм ена;

- крім того, позиція таких осіб та мотиви не врахування такої позиції (якщо вона не була врахована) повинні бути вказані у рішенні за результатами розгляду скарги.

Джерело: http://www.minfin.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ПФУ та Держпраці затвердили річні плани перевірок на 2026 рік Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати Закон про Державний бюджет на 2026 рік прийнято Бізнес зм...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
09.12.2025
З 1 січня змінюються правила працевлаштування осіб з інвалідністю
Проаналізуйте свій штатний розпис вже сьогодні. Нові правила вимагатимуть реального працевлаштування та прозорої зарплати. Більше за темою: Працевлаштування осіб з інвалідністю: що зміниться з 2026 року? Працівнику встановили інвалідність посеред місяця: як нараховувати ЄСВ Нагадування для роботод...
09.12.2025
Держстат оприлюднив звітність-2026: що та коли подаватимемо
Держстат опублікував зміни в поданні форм статистичних спостережень на 2026 рік. Більше за темою: Статистична звітність  Держстат опублікував зміни в поданні форм статистичних спостережень на 2026 рік. Для подання 24-х звітів змінено форми, затверджено чотири форми, в також десять звітів...
09.12.2025
Бронювання для бізнесу: 45-денний механізм і скасування 72-годинної перевірки
Нововведення дозволяють компаніям не втрачати спеціалістів при врегулюванні формальних процедур, допомагають оперативно захищати персонал та підтримувати безперервну роботу на виробництві. Більше за темою: Працівників яких категорій зараховують до «квоти» на бронювання Оновлені критері...
Кращі матеріали