Концепція реформування системи сертифікації фахівців фондового ринку
01.12.2017 133 0 0
На засіданні Комітету НКЦПФР з питань стратегії розвитку та економічного аналізу фондового ринку був представлений проект концепції трансформації системи підготовки та атестації фахівців фондового ринку, який розроблено в рамках Меморандуму між НКЦПФР та CFA Society Ukraine.
Документом визначено основні недоліки чинної системи підготовки та атестації фахівців фондового ринку, зокрема:
– низьку ефективність системи підготовки та атестації фахівців, що не дозволяє забезпечити учасників ринку висококваліфікованим персоналом;
– неефективну технічну систему проведення тестування, недостатній рівень спеціалізації, застарілу програму перевірки знань з відсутністю етичної складової, що не відповідає кращим європейським зразкам;
– відсутність ефективного контролю з боку регулятора за процесом та результатами підготовки і атестації фахівців і, як наслідок, неможливість аналізу ефективності цих процесів.
Наступним кроком стане схвалення концепції, яка дозволить створити ефективну систему підготовки та атестації фахівців фондового ринку із акцентом на професійні компетенції, та заснованій на незалежній оцінці кандидатів згідно з кращими світовими практиками.
Проектом пропонується запровадження двох рівнів атестації. Первинна атестація для осіб, які вперше отримують сертифікат фахівця фондового ринку, перевірятиме чотири блоки знань: загальна теорія, законодавство, практичні завдання та професійна етика. Повторна атестація передбачає подальший професійний розвиток та подовження терміну дії сертифіката, проводиться через три роки (+ три місяці) після первинної (попередньої), перевірятимуться лише три блоки знань (без загальної теорії). Якщо особа має міжнародний професійний сертифікат, то їй надається право не складати певний блок іспиту, який покривається даним сертифікатом.
Загалом концепція запроваджує безперервний професійний розвиток фахівців; розширює формати навчання (запроваджуються он-лайн лекції); повністю розмежовує процеси підготовки кваліфікаційних іспитів та їх прийому; підвищує якість навчальних програм за рахунок запозичення напрацювань міжнародних організацій; доповнює навчальні програми та іспити практичними кейсами та компонентою щодо професійної етики; гарантує об’єктивність оцінювання.
Джерело: https://www.nssmc.gov.ua/
Коментарі до матеріалу