Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Концепція розвитку електронного урядування до 2020 року: три ключові напрямами

21.09.2017

Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію розвитку електронного урядування в Україні, яка визначатиме головні цілі, пріоритетні напрямки та заходи розвитку до 2020 року. Відповідне розпорядження Уряд прийняв на засіданні 20 вересня 2017 року.

Важливо відзначити, що за останні два роки Україна піднялась на 25 позицій у світовому рейтингу е-урядування, на 45 позицій та на 30 позицій – у рейтингах відкритих даних. Подальший стрімкий розвиток можливий лише за умови застосування революційних підходів та найбільш перспективних технологій, що, власне, передбачено проектом Концепції. Скажімо, застосування технології блокчейн, яка дійсно може якісно оптимізувати безліч процесів. У вересні 2017 року на технологію блойкчейн уже переведено державну Систему електронних торгів арештованим майном СЕТАМ. До кінця року планується перевести на блокчейн Реєстр майнових прав та Державний земельний кадастр України.

Згідно з документом Державному агентству з питань електронного урядування доручено реалізувати заходи за трьома ключовими напрямами:

- Модернізація публічних послуг

До кінця 2018 року планується запровадити он-лайн загалом 100 найбільш важливих послуг для громадян та бізнесу. Станом на вересень 2017 року доступно вже понад 30 загальнодержавних е-послуг. Ключовими завданнями є реалізація єдиного порталу для надання всіх електронних послуг з одного ресурсу, а також запровадження електронних договорів та популяризація всіх сервісів.

Відсутність надійної та доступної електронної ідентифікації залишається бар’єром для розвитку електронних послуг та інших форм електронної взаємодії. Тож до кінця 2017 року планується запровадження MobileID, що дозволить зробити електронну ідентифікацію більш масовою та популярною серед громадян. Ключовим завданням залишається наповнення єдиного демографічного реєстру та видача ID-карток із ЕЦП, а також запровадження електронних довірчих послуг. Відповідний законопроект, визначений Урядом як пріоритетний, є у Верховній Раді.

У відповідь на значний попит суспільства на відкриті державні дані, розвиток цього напрямку залишається актуальним та пріоритетним. Уже реалізовано такі заходи, як відкриття даних про бенефіціарів компаній, що діють в Україні. Діє єдиний державний веб-портал data.gov.ua, де наразі міститься 21 369 наборів даних та 1 823 розпорядників інформації. Планується розвивати загальнодоступні соціальні, громадські, медійні та комерційні проекти на базі відкритих даних, а також продовжувати заохочувати громадян і бізнес до участі в процесі формування політики та прийняття управлінських рішень. Для цього сьогодні в Україні доступні такі сервіси, як електронна петиція, громадський бюджет, обговорення проектів актів, що дають можливість громадянам безпосередньо впливати на рішення. 

- Модернізація публічного управління

Реалізація електронної взаємодії реєстрів залишається пріоритетним завданням. Розпочато запровадження кращого у світі рішення – естонської системи X-Road, яку попередньо Агентство з питань електронного урядування пілотувало з багатьма міністерствами. У вересні система підлягає експертизі з безпеки, і до кінця року планується її впровадження.

Станом на вересень 2017 року всі центральні органи виконавчої влади та обласні держадміністрації на 80% листуються в електронній формі. У серпні 2017 року Уряд ухвалив зміни до Регламенту, що дозволяє запустити погодження проектів НПА в е-формі. Важливим завданням залишається створення електронного архіву та розвиток внутрішніх систем документообігу.

- Управління розвитком е-урядування

Уряд затвердив склад Міжгалузевої ради з питань розвитку електронного урядування, до складу якої увійшли представники всіх міністерств не нижче заступника міністра. Цей орган має забезпечити єдину координацію реалізації Концепції, політичну волю та взаємне узгодження всіх завдань. Також планується впровадження міжнародного досвіду роботи з державними актами за принципом Digital by Default – усі акти КМУ підлягатимуть додатковій цифровій експертизі, що передбачає цифровий спосіб реалізації описаного процесу як пріоритетний.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Пропонують удосконалити використання бізнесом державного майна: законопроєкти
Зареєстровано нові законопроекти, спрямовані на підвищення ефективності використання державної та комунальної власності через залучення інвестицій і розвиток партнерства з бізнесом. Більше за темою: Чи може підприємець бути платником орендної плати за земельну ділянку комунальної власності? Фізосо...
18.09.2025
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025)
Мінрозвитку оновило перелік ТОТ. Які саме зміни сталися цього разу? Більше за темою: Опубліковано перелік ТОТ і територій ведення бойових дій: як скористатися податковими пільгами Мінрозвитку оновило перелік ТОТ наказом від 11.09.2025 № 1374 (не набрав чинності). Зміни та уточнення стосуються ...
18.09.2025
Пропонують удосконалити підтримку аграріїв щодо створення робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки
Планують удосконалити механізми підтримки суб’єктів підприємництва, зокрема, з числа аграріїв, щодо створення нових робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки. Більше за темою: В який термін можна надати органу ДПС документи, що були відсутні під час перевірки Чи може підприємство по...
Кращі матеріали