Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Електронний реєстр медвисновків (огляд наказу № 2136)

22.10.2020 1516 0 0

1 жовтня 2020 року набув чинності наказ МОЗ від 18.09.20 р. № 2136 «Деякі питання ведення Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я» (далі – Наказ № 2136), яким затверджено два документи: 

  • Порядок ведення Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я (далі – Порядок № 2136/1);
  • Порядок формування та видачі медичних висновків про народження в Реєстрі медичних висновків електронної системи охорони здоров’я (далі – Порядок № 2136/2).

Крім того, були внесені зміни до деяких наказів МОЗ. 

Розглянемо основні зміни, які пов’язані з появою Реєстру медичних висновків (далі – Реєстр) в електронній системі охорони здоров’я.

Порядок ведення Реєстру

На кого поширюється Порядок № 2136/1? 

Дія Порядку № 2136/1 поширюється на установи охорони здоров’я та фізосіб-підприємців, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (далі – СГ) і формують медвисновки відповідного виду.

Майте на увазі! Медвисновки, внесені до Реєстру відповідно до Порядку № 2136/1, є первинною обліковою медичною документацією в електронній формі.

Які відомості вносяться до Реєстру? 

Наказ № 2136 містить перелік обов’язкових медичних відомостей, унесених до Реєстру, а саме:

  • медичних висновків про народження з 1 жовтня 2020 року – для всіх установ охорони здоров’я та фізосіб-підприємців, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики за фахом «Акушерство та гінекологія» і надають медичну допомогу під час пологів;
  • медичних висновків інших видів – для установ охорони здоров’я та фізосіб-підприємців, які отримали ліцензію на провадження госпдіяльності з медичної практики (у строки, які будуть визначатися законодавством щодо формування та видання таких висновків).

До відома! Поняття «медичний висновок» уживається в значенні електронного документа, який формується на підставі медичних записів у системі та містить висновок лікаря про тимчасову або постійну втрату працездатності, придатність до певних видів діяльності, про стан здоров’я пацієнта або з інших питань, визначених законодавством.

Які відомості містить медвисновок? 

Згідно з п. 7 Порядку № 2136/1 запис про медвисновок в Реєстрі містить:

  • номер запису в Реєстрі;
  • посилання на запис про пацієнта в Реєстрі пацієнтів;
  • посилання на запис про лікаря в Реєстрі медичних працівників, який сформував і підписав медвисновок;
  • посилання на запис про СГ у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • дату та час формування та реєстрації медвисновку в Реєстрі;
  • вид медвисновку;
  • суть висновку лікаря відповідно до виду медвисновку;
  • строк дії медвисновку або вказівки «безстроково»;
  • відомості, передбачені відповідними порядками формування та видання медвисновків відповідного виду, затвердженими МОЗ.

Увага! Медичні висновки, які вносяться до Реєстру, підписуються кваліфікованим електронним підписом лікаря (п. 6 Порядку № 2136/1).

Чи можна вносити зміни до запису Реєстру? 

Зміни до медичних висновків уносяться шляхом створення нового запису в Реєстрі з одночасним проставлянням позначки про скасування запису, до якого вносяться зміни. 

Важливий нюанс! Початковий зміст інформації, що міститься в медвисновку, зберігається в центральній базі даних і не підлягає зміні або видаленню!

Якщо технічну неточність або недостовірну інформацію в медвисновку з Реєстру виявить:

  • особа, яка внесла цей медвисновок до Реєстру – така особа повинна внести відповідні зміни до запису, а також повідомити про це пацієнта (його законного представника) по телефону, електронною поштою або іншим доступним способом зв’язку протягом 3 днів із дня внесення таких змін;
  • пацієнт (його законний представник) або інша особа, що має доступ до медвисновків – йому слід звернутися до особи, яка внесла цей запис до Реєстру, щоб до системи були внесені відповідні зміни (звернутися можна також по телефону, електронною поштою або іншим доступним способом). У свою чергу, зазначену особу зобов’язані повідомити про внесення змін пацієнта (його законного представника) по телефону, електронною поштою або іншим доступним способом протягом 3 днів із дня внесення таких змін.

Як пацієнт може отримати відомості з Реєстру в паперовій формі? 

Згідно з п. 10 Порядку № 2136/1 на прохання пацієнта (його законного представника) медичний працівник із правом доступу до відповідних даних у системі повинен надати пацієнтові інформацію про нього, що міститься в Реєстрі, у формі виписки.

Формування та видання медичних висновків про народження

Механізм формування та видання медичних висновків про народження в Реєстрі визначено Порядком № 2136/2. Даний Порядок є обов’язковим для установ охорони здоров’я та фізосіб-підприємців, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медпрактики за фахом «Акушерство та гінекологія» і надають медичну допомогу під час пологів.
Згідно з п. 6 Порядку № 2136/2 кожний медвисновок про народження містить такі відомості:

  • номер запису в Реєстрі;
  • посилання на запис про немовля в Реєстрі пацієнтів;
  • посилання на запис про жінку, яка народила дитину, у Реєстрі пацієнтів;
  • посилання на запис про лікаря в Реєстрі медичних працівників, який сформував і підписав медичний висновок;
  • посилання на запис про СГ у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;
  • повне найменування СГ (П. І. Б. для фізосіб-підприємців);
  • адресу місця надання медичних послуг;
  • посилання на запис у Реєстрі медичних записів, записів про направлення та електронних рецептів, на підставі якого здійснюється формування та видання медвисновку про народження
  • дату та час формування та реєстрації медвисновку в Реєстрі;
  • вид медвисновку («Медичний висновок про народження»);
  • категорію медвисновку («За результатами огляду пологів»)
  • суть висновку лікаря: дата народження дитини; стать немовляти;
  • строк дії медвисновку визначається як безстроковий (дата закінчення дії медвисновку не вказується).

Майте на увазі! Медвисновок про народження, унесений до Реєстру, містить висновок лікаря про факт народження дитини і є підставою для реєстрації народження дитини в органах державної реєстрації актів цивільного стану.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали