Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

До кінця 2020 року НБУ встановить додаткові вимоги до банківських договорів

29.09.2020 98 0 0

В НБУ прагнуть, аби банківські договори стали чіткими та зрозумілими для українців

Йдеться передусім про умови відкриття та обслуговування рахунку в банку, споживчого кредиту та банківського вкладу. Клієнти від самому початку відносин з банком повинні розуміти умови фінансової послуги.

Наприклад, клієнти, підписуючи кредитний договір, не завжди розуміють реальну річну процентну ставку, повний перелік витрат і не обізнані про санкції у випадку просрочки. Адже клієнтська анкета-заява чи договір про приєднання можуть узагалі не містити цієї інформації. Деякі договори складно прочитати через дрібний шрифт, інші - можуть обмежувати клієнта у правах.

Якщо клієнт підписує договір з банком, (навіть якщо це договір приєднання), то у ньому мають бути:

  • повний опис послуги зі споживчого кредиту чи відкриття депозиту;
  • чітко вказана вартість та витрати за послугою;
  • прописані санкції та штрафи чи інша відповідальність у випадку неналежного виконання умов договору;
  • строки та порядок отримання доходу за послугою та інше.

Також договори не можуть обмежувати права споживача фінансових послуг.

Наприклад, деякі фінустанови прописують у договорах право клієнта звернутись зі скаргою щодо виконання банком умов цього договору виключно до Третейського суду. Насправді - це нечесна умова. Ще один приклад недобросовісної умови в договорі - це дозвіл банку змінювати послуги чи їх умови без повідомлення клієнта про такі зміни. Натомість клієнт має чітко усвідомлювати порядок внесення змін до умов договору та яким чином його інформують про зміни.

NationalBankOfUkraine

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали