Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

20 етапів розмитнення гуманітарної допомоги з 1 грудня: заяви, декларації, звітність, контроль

16.10.2023

Народний депутат Н.Южаніна у своєму телеграм-каналі розповіла, що у зв’язку з прийняттям постанови КМУ №953 від 05.09.2023 р. суттєво ускладниться увезення та митне оформлення гуманітарної допомоги починаючи з 01.12.23, назвавши це «колами пекла». 

Спочатку вона нагадала про таке: 

  • товари визнаються гуманітарною допомогою за ДЕКЛАРАТИВНИМ принципом (на період воєнного стану); 
  • ОТРИМУВАЧ гуманітарної допомоги – юридична особа, зареєстрована в Реєстрі (бюджетні установи, благодійні, громадські, релігійні організації, реабілітаційні установи); 
  • НАБУВАЧ гуманітарної допомоги – фізичні та юридичні особи, які її потребують і яким вона безпосередньо надається. 

Алгоритм ввезення ГУМАНІТАРНОЇ допомоги, який діє до 1 грудня 2023 року (постанова КМУ №174 від 01.03.2022 р.): 

  • ОТРИМУВАЧ або його представник (водій) подає ДЕКЛАРАЦІЮ для митного оформлення товарів як гуманітарної допомоги (в електронній формі або паперовій формі у пункті пропуску через митний кордон); 
  • для окремих товарів (пластини для бронежилетів, переносні радіостанції військового призначення, безпілотні літальні апарати (квадрокоптери) військового призначення, біноклі, монокуляри та інші оптичні труби, магніфери (збільшувачі) військового призначення, коліматорні приціли, оптичні приціли військового призначення, тепловізори, прилади нічного бачення) митним органам подається ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ кінцевого користувача таких товарів (військової частини); 

Як буде ввозитися ГУМАНІТАРНА допомога після 1 грудня 2023 року (постанова КМУ №953 від 05.09.2023 р.): 

  • ОТРИМУВАЧ генерує кваліфікований електронний підпис; 
  • ОТРИМУВАЧ подає електронну заяву про реєстрацію до СИСТЕМИ, яку веде Мінсоцполітики; 
  • СИСТЕМА автоматично присвоює ОТРИМУВАЧУ номер в системі; 
  • ОТРИМУВАЧ вносить інформацію про КОЖНУ партію товарів, які ПЛАНУЄ ввозити на митну територію України: 
    • ️товарна група вантажу за УКТЗЕД; 
    • ️кількість та вага кожної групи товару; 
    • ️відсоток зносу або термін придатності; 
    • ️письмова пропозиція ДОНОРА (дарчий документ) або рахунок-фактура; 
    • ️листи НАБУВАЧІВ щодо потреби в гуманітарній допомозі; 
    • ️ПЛАН розподілу гуманітарної допомоги між НАБУВАЧАМИ; 
  • СИСТЕМА автоматично присвоює такому переліку товарів УНІКАЛЬНИЙ код гуманітарної допомоги – це є фактом визнання товару гуманітарною допомогою строком на 90 днів; 
  • ОТРИМУВАЧ або його представник (водій) подає ДЕКЛАРАЦІЮ для митного оформлення таких товарів, яка повинна містити номер ОТРИМУВАЧА в системі та УНІКАЛЬНИЙ код гуманітарної допомоги (в електронній формі або паперовій формі у пункті пропуску через митний кордон); 
  • подання декларації без УНІКАЛЬНОГО коду гуманітарної допомоги НЕ дозволяється; 
  • Ввезення гуманітарної допомоги за ДЕКЛАРАЦІЄЮ дозволяється протягом 30 днів з дати її створення; 
  • перелік товарів, заявлений у ДЕКЛАРАЦІЇ, повинен відповідати переліку товарів у СИСТЕМІ під УНІКАЛЬНИМ кодом (за категоріями та найменуваннями товарів, кількістю місць, кількістю штук та вагою/ об’ємом); 
  • при НЕВІДПОВІДНОСТІ цих даних посадова особа митниці ВІДМОВЛЯЄ у пропуску вантажу як гуманітарної допомоги на територію України (результат – або формальне дублювання даних без перевірки товарів, або повний огляд товарів у пункті пропуску); 
  • ОТРИМУВАЧ (бюджетна установа) протягом 15 днів після митного оформлення товарів формує в СИСТЕМІ (у власному електронному кабінеті) ІНВЕНТАРИЗАЦІЙНИЙ опис фактично отриманої гуманітарної допомоги – внутрішній первинний документ (акт); 
  • ІНВЕНТАРИЗАЦІЙНИЙ опис гуманітарної допомоги складається за категоріями та найменуваннями товарів, кількістю штук та вагою/об’ємом, а також ЦІНОЮ за одиницю товару та ПЕРВІСНОЮ (справедливою) вартістю; 
  • при невідповідності ФАКТИЧНО отриманої гуманітарної допомоги за категоріями та найменуваннями товарів, кількістю місць, кількістю штук та вагою/об’ємом, зазначеними в ДЕКЛАРАЦІЇ, ОТРИМУВАЧ зобов'язаний в СИСТЕМІ сформувати та подати ІНВЕНТАРИЗАЦІЙНИЙ опис фактично отриманої гуманітарної допомоги, що Є ІНФОРМУВАННЯМ ПРАВООХОРОННИХ органів про таку невідповідність; 
  • ОТРИМУВАЧ гуманітарної допомоги до 15 числа місяця, наступного за місяцем митного оформлення товарів, подає ЗВІТ про наявність і розподіл гуманітарної допомоги, який формується в електронному кабінеті СИСТЕМИ або завантажується в СИСТЕМУ з накладеним електронним підписом ОТРИМУВАЧА; 
  • у ЗВІТІ зазначаються кожен НАБУВАЧ гуманітарної допомоги – юридична особа, сукупно НАБУВАЧІ – фізичні особи, а також адреси (населений пункт, вулиця, будинок) КОЖНОГО місця фактичного розподілу гуманітарної допомоги; 
  • задекларована гуманітарна допомога, щодо якої не подано ЗВІТ протягом 90 днів після митного оформлення, вважається використаною НЕ за ЦІЛЬОВИМ призначенням; 
  • ОТРИМУВАЧ (крім бюджетних установ) втрачає статус ОТРИМУВАЧА у разі неподання ЗВІТУ протягом 90 днів після митного оформлення товарів; 
  • повторна реєстрація ОТРИМУВАЧА – не раніше ніж через 6 місяців; 
  • КОНТРОЛЬ за ЦІЛЬОВИМ використанням здійснюють Нацсоцслужба, податкові та правоохоронні органи; 
  • моніторинг даних щодо гуманітарної допомоги та її розподілу проводить Нацсоцслужба. 

https://t.me/ninayuzhanina/ 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Розпочато прийом заявок на співфінансування індустріальних парків
Кабмін на засіданні 4 червня схвалив зміни до постанов № 341 та № 644, що регулюють діяльність індустріальних парків. Відтепер Мінекономіки розпочинає прийом заявок на державне стимулювання індустріальних парків в 2025 році. Прийом заявок триватиме до 15 серпня.  «Розвиток індустріа...
06.06.2025
Верховна Рада перейменувала 184 населені пункти
Парламент України на пленарному засіданні 5 червня 2025 року прийняв в цілому проєкти постанов Верховної Ради «Про перейменування окремих населених пунктів, назви яких містять символіку російської імперської політики або не відповідають стандартам державної мови» та «Про перей...
06.06.2025
Верховна Рада на засіданні 5 червня прийняла чотири закони та два законопроєкти
В цілому прийнято законопроєкти:  про ратифікацію Грантової угоди про надання технічної допомоги для інвестицій та закупівель «Рішення для відновлюваної енергетики (RES)» між Україною та Європейським інвестиційним банком, реєстр. № 0312;  про визнання такими, що втратили чи...
Кращі матеріали