Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зареєстровано неправильний РК: як виправити

22.01.2019

Податківці доопрацювали електронний сервіс для платників ПДВ, за допомогою якого можна побачити всі показники ПН, які на поточну дату обліковані в ЄРПН, з урахуванням зареєстрованих РК до неї. Усі необхідні дані можете скачати у форматі xls.

Доступ до цих даних надано в у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». Щоб виправити помилки у попередньо складених РК, відкоригуйте всі неправильні на дату коригування рядки ПН. Для цього скористайтеся інформацією про показники ПН з урахуванням усіх зареєстрованих до неї РК, отриману за допомогою електронного сервісу.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 15.01.2019 р. № 144/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо неможливості реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) розрахунку коригування до податкової накладної, складеного з метою виправлення помилок, допущених при попередньому коригуванні показників такої податкової накладної, та щодо скасування реєстрації розрахунку коригування, який містить помилки, і, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Згідно з пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. №1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за №137/28267, у разі здійснення коригування сум податкових зобов'язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 Кодексу постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної (далі - розрахунок коригування).

Слід зазначити, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 р. №763 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 12.10.2018 р. за №1157/32609, внесено зміни до форми податкової накладної та порядку її заповнення.

Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних.

Для платників податку на додану вартість ДФС доопрацьовано електронний сервіс, за допомогою якого здійснюється візуалізація повної інформації щодо показників податкової накладної з урахуванням усіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників, зокрема, надано можливість експорту інформації у формат xls після здійснення пошуку за заданими параметрами податкової накладної та відображення остаточного розрахунку (остаточних показників податкової накладної, які на поточну дату обліковуються в ЄРПН) з урахуванням усіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування.

Даний сервіс створений з метою недопущення платниками податку помилок при складанні розрахунків коригування до податкових накладних.

Доступ до зазначеної інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН».

У розрахунку коригування, що складається з метою коригування показників податкової накладної, при попередньому коригуванні показників якої були допущені помилки (неоднозначності), необхідно відкоригувати усі рядки податкової накладної, які на дату коригування є невірними (не відповідають даним бухгалтерського обліку платника). Для цього необхідно використовувати інформацію щодо показників податкової накладної з урахуванням усіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування, отриману за допомогою вищезазначеного електронного сервісу.

При цьому кожному рядку податкової накладної, який коригується, має відповідати два рядки розрахунку коригування:

у першому з них «обнуляється» (сторнується) рядок податкової накладної, в якому містяться помилки, що підлягають виправленню (з урахуванням коригувань такого рядка, які мали місце раніше). При заповненні графи 1.2 необхідно вірно зазначити порядковий номер рядка податкової накладної, який коригується;

у другому рядку зазначаються правильні показники. У такому рядку у графі 1.2 зазначається новий номер рядка, якого немає в податковій накладній, до якої складається даний розрахунок коригування.

У графі 2.1 в обох рядках розрахунку коригування зазначається умовний код 302, що відповідає причині коригування «Усунення неоднозначностей».

Порядок складання розрахунку коригування до податкової накладної з метою виправлення помилок, допущених при попередньому коригуванні показників такої податкової накладної, детально роз’яснено в індивідуальних податкових консультаціях від 27.04.2018 р. №1917/6/99-99-15-03-02-15/ІПК та від 28.09.2018 р. №4237/6/99-99-15-03-02-15/ІПК на попередні звернення платника податку.

Крім того, особливості заповнення розрахунків коригування роз’яснено у листі ДФС від 27.11.2018 р. №36942/7/99-99-15-03-02-17, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Законодавство > Податкове законодавство > Листи» за адресою: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html.

Зазначений лист підприємство може використовувати у своїй діяльності (зокрема, при складанні починаючи з 01.12.2018 р. розрахунку коригування до податкової накладної з метою виправлення помилок, допущених при попередньому коригуванні такої податкової накладної).

Водночас чинними нормами податкового законодавства не передбачено можливості виключення з ЄРПН зареєстрованих податкових накладних/розрахунків коригування, у тому числі тих, що містять помилки. Помилки, допущені платником податку у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН, можуть бути виправлені виключно шляхом складання та реєстрації в ЄРПН відповідного розрахунку коригування.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними конкретних операцій тим, які передбачені Кодексом (у тому числі з урахуванням наданих контролюючими органами роз’яснень у формі індивідуальної податкової консультації).

Крім того повідомляємо, що відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація надається контролюючим органом платнику податку за його зверненням та стосується практичного застосування окремих норм податкового законодавства. В рамках податкової консультації не проводиться оцінка правильності заповнення платником податку податкових та бухгалтерських документів.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
14.05.2025
ДПС наклала штрафи на низку підприємств за розрахунки без використання РРО
Автошколам чотирьох областей надано штрафи за розрахунки без застосування РРО/ПРРО, невидання розрахункових документів за надані послуги та відсутність офіційного оформлення трудових відносин із найманими працівниками. Більше клієнтів, ніж відображено у доходах, та неоформлені працівники – так...
14.05.2025
Неповний перелік документів не повинен бути підставою для відмови в адмінсправі: Мін’юст
Основна мета принципу офіційності, запровадженого Законом від 17.02.2022 № 2073-IX, – спростити процедури для громадян, звільнивши їх від необхідності виконувати роль «кур’єра» між різними державними установами. З прийняттям Закону від 17.02.2022 № 2073-IX «Про адмініст...
14.05.2025
ФОП не надав інформацію на адвокатський запит: можливі наслідки
Апеляційний суд зобов’язав ФОП надати адвокату у відповідь на адвокатський запит інформацію з дотриманням вимог законодавства про захист конфіденційної та комерційної інформації, а також інформації щодо персональних даних. На Хмельниччині адвокат звернувся до суду з позовом до фізособи-підприє...
Кращі матеріали