Запит і звернення: яка різниця
Досить часто ставлять запитання: яка різниця між запитом на інформацію і зверненням громадян, яка особливість кожного з них і у чому відмінності.
В даному контексті слід звернути увагу на те, що хоча за своїм значенням ці визначення нібито подібні, проте між ними існує суттєва різниця.
Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації, надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні (ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»). Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (ст. 3 Закону України «Про звернення громадян»).
Вони відрізняються між собою насамперед своїм змістом: запит - прохання надати інформацію, звернення - прохання вчинити певні дії, викладені у пропозиціях, заявах чи скаргах.
Варто також мати на увазі, що запит на інформацію подається з метою реалізації конституційного права на отримання інформації, передбаченого ст. 34 Конституції України і детально врегульованого Законом України «Про доступ до публічної інформації», звернення - з метою реалізації низки конституційних прав. А саме: за допомогою пропозицій громадяни можуть реалізовувати не тільки право на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування, але й право брати участь в управлінні державними справами. Із заявами звертаються щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
І основною відмінністю, що має практичне значення, є строк надання відповіді. На запити - 5 робочих днів, на звернення - 30 календарних днів.
http://officevp.sfs.gov.ua/
Коментарі до матеріалу