Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зберігати пальне можна тільки за наявності ліцензії

13.08.2019

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» було направлено до ДФС запит стосовно надання роз’яснень щодо ліцензування діяльності зі зберігання пального сільгоспвиробниками. Утім, фіскальний орган у своєму листі від 27.06.19 р. № 29543/6/99-99-12-01-01-15 (далі – Лист № 29543) не надав чіткої відповіді, а лише процитував загальні норми.

Нагадаємо, з 01.07.19 р. набули чинності зміни до Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481), які, зокрема, стосуються ліцензування діяльності зі зберігання пального. Зберігати пальне можуть суб’єкти господарювання (далі – СГ) усіх форм власності за наявності ліцензії (ч. 1 ст. 15 Закону № 481). Тобто, якщо сільгосппідприємство зберігає пальне (неважливо, яке – тільки власне чи отримане від інших на зберігання), воно має оформити відповідну ліцензію.

Виняток становлять місця зберігання пального, що використовуються (ч. 19 ст. 15 Закону № 481):

  • підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
  • підприємствами, установами та організаціями системи держрезерву;
  • СГ для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах та яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Як бачимо, лише одиниці зможуть віднести себе до однієї із перелічених категорій. А більшість сільгосппідприємств не підпадають під виняток. Так само в Листі № 29543 податківці повторюють ці винятки та зазначають, що жодних інших винятків Законом № 481 не передбачено.

Тож нічого обнадійливого або нового податківці не повідомили. У разі здійснення діяльності зі зберігання будь-якої кількості пального СГ повинен мати ліцензію. В іншому разі на нього чекають фінансові санкції у вигляді штрафу розміром 500 тис. грн (ст. 17 Закону № 481). І хоча Закон від 06.06.19 р. № 2744-VIII відтермінував застосування цієї санкції до 31.12.19 р., після цієї дати порушників можуть штрафувати. Тому радимо підготувати документи для оформлення ліцензії або використати усе пальне та не зберігати його. А ми, зі свого боку, продовжимо шукати аргументи для спору з фіскалами про законність їх вимог щодо необхідності отримання ліцензії на зберігання пального, яке використовується СГ для власного споживання.


Державна фіскальна служба України

ЛИСТ

від 27.06.19 р. № 29543/6/99-99-2-01-01-15

Щодо ліцензування зберігання пального

Державна фіскальна служба України розглянула звернення ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» від 20.05.19 р. № 1036/0013ВБК (вх. ДФС № 19916/6 від 29.05.19 р.) щодо ліцензування зберігання пального сільгоспвиробниками та в межах компетенції повідомляє.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 1 липня 2019 року.

Відповідно до ст. 1 Закону № 481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

  • підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
  • підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
  • суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним визначено ст. 15 Закону № 481.

Враховуючи вищевикладене, повідомляємо, ст. 15 Законом № 481 встановлено вичерпний перелік умов, за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензію на право зберігання пального на місця зберігання пального, інших виключень Законом № 481 не передбачено.

Перший заступник голови

С. БІЛАН

Коментарі до матеріалу
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
03.11.2025
Чи враховуються штрафи та пеня при визначенні фінрезультату та чи здійснюється його коригування
Суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, нараховані за наслідками перевірок контролюючими органами та іншими органами держвлади, визнаються витратами згідно з правилами бухобліку при визначенні фінрезультату до оподаткування. При цьому у податковому обліку на суму таких штрафних (фінансових) санк...
03.11.2025
ДПС уточнює вимоги щодо строків реєстрації ПН/РК, у тому числі по операціях, що мають безперервний або ритмічний характер
Норми п. 89 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ поширюються на зведені ПК/РК (у т. ч. складені при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг, що мають безперервний або ритмічний характер), за виключенням зведених ПН та/або РК до таких зведених ПН, складених за операціями, визначеними п. 198.5 та 199.1 ПКУ...
03.11.2025
Чи може ФОП-єдинник перераховувати кошти на благодійність з підприємницького рахунку
Фізособа-підприємець – платник єдиного податку першої – третьої груп має право перераховувати кошти на благодійність з рахунку, що відкритий для здійснення підприємницької діяльності, після сплати всіх податків та зборів, платником яких він є в межах здійснення підприємницької діяльності...
Кращі матеріали