Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зберігати пальне можна тільки за наявності ліцензії

13.08.2019

ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» було направлено до ДФС запит стосовно надання роз’яснень щодо ліцензування діяльності зі зберігання пального сільгоспвиробниками. Утім, фіскальний орган у своєму листі від 27.06.19 р. № 29543/6/99-99-12-01-01-15 (далі – Лист № 29543) не надав чіткої відповіді, а лише процитував загальні норми.

Нагадаємо, з 01.07.19 р. набули чинності зміни до Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481), які, зокрема, стосуються ліцензування діяльності зі зберігання пального. Зберігати пальне можуть суб’єкти господарювання (далі – СГ) усіх форм власності за наявності ліцензії (ч. 1 ст. 15 Закону № 481). Тобто, якщо сільгосппідприємство зберігає пальне (неважливо, яке – тільки власне чи отримане від інших на зберігання), воно має оформити відповідну ліцензію.

Виняток становлять місця зберігання пального, що використовуються (ч. 19 ст. 15 Закону № 481):

  • підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
  • підприємствами, установами та організаціями системи держрезерву;
  • СГ для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах та яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Як бачимо, лише одиниці зможуть віднести себе до однієї із перелічених категорій. А більшість сільгосппідприємств не підпадають під виняток. Так само в Листі № 29543 податківці повторюють ці винятки та зазначають, що жодних інших винятків Законом № 481 не передбачено.

Тож нічого обнадійливого або нового податківці не повідомили. У разі здійснення діяльності зі зберігання будь-якої кількості пального СГ повинен мати ліцензію. В іншому разі на нього чекають фінансові санкції у вигляді штрафу розміром 500 тис. грн (ст. 17 Закону № 481). І хоча Закон від 06.06.19 р. № 2744-VIII відтермінував застосування цієї санкції до 31.12.19 р., після цієї дати порушників можуть штрафувати. Тому радимо підготувати документи для оформлення ліцензії або використати усе пальне та не зберігати його. А ми, зі свого боку, продовжимо шукати аргументи для спору з фіскалами про законність їх вимог щодо необхідності отримання ліцензії на зберігання пального, яке використовується СГ для власного споживання.


Державна фіскальна служба України

ЛИСТ

від 27.06.19 р. № 29543/6/99-99-2-01-01-15

Щодо ліцензування зберігання пального

Державна фіскальна служба України розглянула звернення ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» від 20.05.19 р. № 1036/0013ВБК (вх. ДФС № 19916/6 від 29.05.19 р.) щодо ліцензування зберігання пального сільгоспвиробниками та в межах компетенції повідомляє.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 1 липня 2019 року.

Відповідно до ст. 1 Закону № 481 місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

  • підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
  • підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
  • суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним визначено ст. 15 Закону № 481.

Враховуючи вищевикладене, повідомляємо, ст. 15 Законом № 481 встановлено вичерпний перелік умов, за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензію на право зберігання пального на місця зберігання пального, інших виключень Законом № 481 не передбачено.

Перший заступник голови

С. БІЛАН

Коментарі до матеріалу
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
Яка зараз існує відповідальність за продаж підакцизних товарів за цінами нижче мінімально встановлених
Відповідальність за продаж підакцизних товарів – 100 % вартості реалізованих таких підакцизних товарів, але не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Детальніше див. нижче. Яка відповідальність передбачена за роздрібну торгів...
12.09.2025
Як у декларації з податку на прибуток відобразити аванси з пунктів обміну валюти та особливості зарахування переплат з авансів
Покажемо, як у декларації з податку на прибуток підприємств відображаються сплачені авансові внески з пунктів обміну іноземної валюти та чи переноситься сума авансових внесків, яка перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, у зменшення податкового з...
12.09.2025
Огляд справ у спорах, пов’язаних із примусовим відчуженням нерухомого майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності
Спори з питань відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності належать до актуальних і водночас складних, що зумовило зарахування їх до окрем...
Кращі матеріали