Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Військовий збір з винагород військовослужбовців: коли можна не утримувати?

Лист ДФС від 14.03.2016 № 5513/6 / 99-99-17-03-03-15

ДФС розглянула лист щодо оподаткування військовим збором винагород військовослужбовців згідно з постановами КМУ від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» (далі - Постанова № 24) та від 20.01 .2016 № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських» (далі - Постанова № 18).

Об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 разд.ХХ ПКУ), зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого включаються доходи, визначені пп. 164.2.1 - 164.2.20 ПКУ, крім зазначених у ст. 165.
Пунктом 1.7 п. 161 підрозд.10 розд. XX Кодексу передбачено, що звільняються від оподаткування збором доходи, які згідно з розд. IV ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізосіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у пп. 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 ПКУ.

Крім того, тимчасово, на період проведення АТО, не підлягають обкладенню військовим збором доходи у вигляді грошового забезпечення співробітників правоохоронних органів, військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Нацгвардії України, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців , працівників МВС, Управління держохорони України, держслужби спецзв'язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в АТО.

Порядок підтвердження статусу зазначених осіб з метою застосування пільги з оподаткування військовим збором визначається постановою КМУ від 30.12.2015 № 1161.

Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 № 2011-XII та п. 1 постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 07.11.2007 № 1294 (далі - Постанова № 1294) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям, зокрема, грошове забезпечення. До його складу входять посадовий оклад, оклад за військовим званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія), одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується, зокрема, Міноборони України (п. 2 Постанови № 1294).

Згідно з Постановою № 24, яка діяла з 03.02.2015 по 21.01.2016, в період або під час проведення АТО, зокрема, військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, за безпосередню участь у військових конфліктах або АТО, інших заходах в умовах особливого періоду виплачувалася винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.

З 21.01.2016 набрала чинності Постанова № 18, згідно з якою в період або під час проведення АТО, зокрема, військовослужбовцям Збройних Сил за безпосередню участь у військових конфліктах чи АТО, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода в розмірах, визначених керівниками відповідних держорганів за погодженням з Мінфіном та Мінсоцполітики, в межах бюджетних призначень.

Таким чином, звільняється від обкладення військовим збором грошове забезпечення, яке виплачується військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил України відповідно до Постанови № 1294, у разі підтвердження статусу осіб, які беруть безпосередню участь в АТО.

 


 
 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
24.11.2025
На яку дату складати РК до ПН у зв’язку зі зміною (зменшенням) ціни реалізації
РК до ПН необхідно складати на дату оплати покупцем товару за новою (зниженою) ціною. Більше за темою: Зменшення ціни після передоплати: коли постачальникові складати РК? Зменшення ціни товару після передоплати з поверненням надлишку передоплати покупцеві На яку дату продавець повинен скласти розр...
24.11.2025
У митній декларації змінено УКТЗЕД: що з податковим кредитом та чи змінювати ПН
Помилка, допущена при складанні ПН у коді товару згідно з УКТЗЕД, може бути виправлена шляхом складання та реєстрації в ЄРПН РК до такої ПН. Право на податковий кредит у даному випадку виникає у платника податку − покупця на підставі ПН з урахуванням РК до неї у звітному (податковому...
24.11.2025
Перехід зі спрощеної на загальну систему: чи можна враховувати від’ємне значення, яке виникло до переходу на спрощену систему
Платник податку на прибуток, який перейшов зі спрощеної системи оподаткування, не може зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування, що обліковувалось у нього в Декларації до переходу на спрощену систему оподаткування. Більше за темою: ...
Кращі матеріали