Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Таблиця даних платника податку: рекомендації від податківців Черкащини

26.12.2023

На що потрібно звернути увагу при поданні Таблиці даних платника податку? Про це детально у відео розповідає начальник відділу моніторингу операцій та роботи з ризиками управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Ольга Костенко. 

За її словами, рекомендовано подати «Таблицю даних платника податку на додану вартість» (форма J/F131 23 03) платникам ПДВ, які займаються: 

  • виробництвом; 
  • будівництвом; 
  • наданням послуг (транспортних, клінігових, бухгалтерських, охорони та ін.); 
  • виконанням різного роду робіт; 
  • сільськогосподарським товаровиробництвом. 

«При веденні декількох видів діяльності доцільно подати Таблицю даних платника ПДВ окремо на кожен із них, – зазначає Ольга Дмитрівна. – Причому Таблицю даних із кодами, на які вже є врахована таблиця, не потрібно повторно подавати». 

Ольга Костенко озвучила загальні рекомендації при поданні Таблиці даних платника ПДВ. 

1. У разі подання до ДПС Таблиці даних платника податку враховуйте відповідність виду економічної діяльності платника та кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізуються) платником на території України. 

Тут обов’язкова до заповнення графа 3 – код згідно з УКТЗЕД/ДКПП з придбання отримання, або ввезення товарів/робіт/послуг. Наприклад, типовою є практика подання сільськогосподарським виробником Таблиці даних на реалізацію сільськогосподарської продукції без заповнення цієї графи. Відповідно платник не надає первинні документи щодо придбання товарів, робіт, послуг чи послуги оренди земельних ділянок, які використовуються у виробництві.  

2. Подавайте лише достовірну інформацію. Подана інформація повинна відповідати  показникам податкової звітності. 

Приміром, сумнівною є ситуація подання Таблиці даних сільськогосподарським товаровиробником на реалізацію власної сільськогосподарської продукції (код групи товарів 01, 02, 03, 04, 07, 08, 10, 12), у якого відсутня інформація про наявні земельні ресурси, трудові ресурси, власна або орендована техніка для виконання робіт, придбання послуг з оброблення землі, збирання урожаю тощо. 

3. Дотримуйтесь принципу відповідності кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізовуються) платником та наявних у платника основних засобів, працівників, необхідних для виробництва та реалізації таких товарів (послуг). 

Платник подає таблицю даних на реалізацію транспортних послуг і водночас відсутнє придбання чи оренда транспортних засобів, відображення відповідних об'єктів оподаткування у податковій та фінансовій звітності, формі № 20-ОПП, не надано пояснення. 

Ключовий критерій, за яким приймає рішення Комісія про врахування Таблиці даних платника податку, – підтвердження наявності достатньої матеріально-технічної бази та людських ресурсів для ведення господарської діяльності (пояснення мають розкривати суть господарських операцій, тобто підтверджують і розкривають внутрішню сторону господарських операцій, їх справжність, економічну вигоду (виправданість ризику) і ділову мету), які за формою (зовнішнім вираженням) зумовлюють зміни в структурі активів, зобов'язань та власного капіталу. 

Результат такої діяльності – відповідний рівень сплати платежів до бюджету. 

Також ДПС проводить моніторинг роботи не тільки платників ПДВ, які подають таблиці даних до ДПС, але і їхніх контрагентів на предмет реальності проведених господарських операцій. За результатами такого моніторингу, приймають відповідні рішення про неприйняття чи скасування Таблиці даних платника податку. 

Приклад: 

1. Платник виконує будівельні роботи. Причому значний відсоток податкового кредиту формує за рахунок придбання комп'ютерної техніки, продуктів харчування, сантехніки, побутової техніки, меблів тощо, питома вага яких становить значну частину в загальному обсязі придбання. Пояснення не розкриває необхідності придбання зазначених груп товарів, а реалізація відсутня. 

2. Платник подає таблицю даних на послуги оренди й експлуатування власної чи взятої у лізинг нерухомості. Причому відсутня інформація про основні засоби, які надаються в оренду (їх не відображено ні у формі № 20-ОПП, ні в податковій та фінансовій звітності), відсутнє придбання будь-яких інших товарів та послуг для ведення господарської діяльності, зокрема, комунальних послуг. 

ГУ ДПС у Черкаській області 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали