Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Суд підтвердив правомірність рішення ДПС про анулювання реєстрації ТОВ як платника ПДВ

12.02.2024

Головне управління ДПС в Одеській області інформує, що П’ятий апеляційний адміністративний суд постановою від 01.02.2024 у справі № 420/23167/23 підтвердив правомірність рішення Головного управління ДПС в Одеській області (далі – контролюючий орган або ГУ ДПС) про анулювання реєстрації платника ПДВ, а апеляційну скаргу Товариства (далі – платник або ТОВ) на рішення суду першої інстанції від 10.11.2023, яким відмовлено у задоволенні позову – залишив без задоволення.

Так, адвокат ТОВ просив скасувати рішення ГУ ДПС від 18.07.2023 про анулювання реєстрації ТОВ як платника ПДВ і зобов’язати ДПС України поновити ТОВ реєстрацію платника ПДВ з 1 вересня 2020 року, шляхом внесення відповідного запису до Реєстру платників ПДВ за індивідуальним податковим номером із збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування ПДВ в сумі 2,7 млн грн.

Переглянувши справу колегія суддів вважає, що відсутні підстави для задоволення апеляції, з огляду на таке.

Питання процедури анулювання реєстрації платника ПДВ визначено у розд. V Податкового кодексу (далі – ПК) і Положення про реєстрацію платників податків на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130 (далі – Положення № 1130).

Стаття 184 ПК унормовує анулювання реєстрації платника податку. Відповідно до пп. «г» п. 184.1 ПК реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку та відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно з пп. «г» п. 5.1 Положення № 1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених п. 184.1 ПК.

Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

За приписами п. 5.5 Положення № 1130 анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у пп. «б»–«з» п. 184.1 ПК (пп. «б»–«з» п. 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава – пп. «г» п. 184.1 ПК).

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5).

У день виникнення підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ до Реєстру вноситься відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню». Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до п. 184.1 ПК і дата виникнення такої підстави.

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права висловлений Верховним Судом під час розгляду подібної справи, постанова від 05.11.2018 (справа № 820/2294/16), постанова від 16.04.2020 (справа № 826/876/17).

14.07.2023 ГУ ДПС складено довідку про те, що ТОВ протягом 12 послідовних місяців подає органу ДПС декларації з ПДВ, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту та/або не подає таку декларацію.

Контролюючий орган установив, що за даними Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ за період з 01.06.2022 по 01.06.2023, не здійснювало реєстрацію податкових накладних на постачання товарів (послуг).

Також ТОВ звітність з ПДВ за податкові місяці червень – листопад 2022 року не подавало. Даним платником була подана така звітність за податкові місяці грудень 2022 року та січень – травень 2023 року з нульовими показниками.

18.07.2023 ГУ ДПС прийнято рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ.

Відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ ПК у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків і зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ПК, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим ПК відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

На виконання цієї норми розроблений Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затверджений наказом Мінфіну від 29.07.2022 № 225,  зареєстровано в Міністерстві юстиції 25.08.2022 за № 967/38303 (далі – Порядок № 225).

Заява ТОВ про неможливість виконання податкових зобов’язань перебувала на розгляді в ГУ ДПС у Полтавській області. У зв’язку з тим, що вказана заява не відповідала вимогам Порядку № 225, а також у зв’язку з тим, що не було надано вичерпного переліку документів (копій документів) та інформації, що передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків – юридичної особи виконувати податкові зобов’язання, така заява не була розглянута.

Відмова ГУ ДПС у задоволенні заяви ТОВ про неможливість виконання податкових обов’язків, даним платником податків не оскаржувалася.

Підсумовуючи наведене, колегія суддів зазначила, що суд першої інстанції правильно застосував норми матеріального права та ухвалив законне й обґрунтоване рішення про відмову в задоволенні позову.

ГУ ДПС в Одеській області

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
13.08.2025
Обов’язки роботодавця з охорони праці при дистанційній роботі
Використовуєте роботу дистанційних працівників? Тоді слід розробити Інструкцію з охорони праці! Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, що проходять виробничу практику Обов’язки роботодавця із забезпечення охорони праці прац...
13.08.2025
Особливості врахування витрат, не пов’язаних із господарською діяльністю
Витрати по окремим операціям, не пов’язаним із господарською діяльністю, не враховуються при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств. Так, за окремими операціями виникають різниці, на які збільшується фінансовий результат до оподаткування. Детальніше див. нижче. Бі...
13.08.2025
За яких умов працівники можуть оформити неоплачувані відпустки під час воєнного стану
Законодавство передбачає два основні види неоплачуваних відпусток: за згодою сторін або в обов’язковому порядку. Кожен вид має свої особливості, зокрема, умови оформлення, тривалість і порядок припинення. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Заміна відпустки грошовою компенсацією: коли та ...
Кращі матеріали