Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Стосовно пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів

Лист Мінекономрозвитку від 13.08.2015 р. № 3302-05/26761-06

Закон України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон гривень (абзац перший частини першої статті 2 Закону).

Разом з тим згідно з пунктом 1 частини четвертої статті 2 Закону особливості здійснення процедур закупівлі, визначених цим Законом, встановлюються окремими законами для юридичних осіб, які провадять діяльність у сферах, визначених у цій частині цієї статті Закону.

При цьому Закон України "про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (далі - Закон про особливості) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності, визначених цим Законом.

Частиною третьою статті 2 Закону про особливості встановлено, що його дія поширюється на закупівлі замовниками товарів, робіт і послуг для здійснення ними діяльності у сферах, визначених статтею 2 цього Закону, які:

  • повністю або частково здійснюються за рахунок бюджетних коштів за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень;
  • здійснюються за рахунок власних коштів за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Ураховуючи викладене, якщо очікувана вартість предмету закупівлі є нижчою вартісних меж, визначених в частині першій статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" та частині третій статті 2 Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (далі - Закони), замовник при укладанні таких договорів керується Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України.

Разом з тим повідомляємо, що на сьогодні з метою опрацювання механізму електронних закупівель на практиці, визначення його слабких та проблемних сторін у тісній співпраці з громадськістю започатковано пілотний проект щодо впровадження електронних закупівель, в рамках якого замовники можуть випробувати зазначений механізм для придбання товарів, вартість яких нижче порогів, визначених Законами.

Для формалізації цього процесу Кабінетом Міністрів України затверджено розпорядження від 20.05.2015 N 501-р "Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів" (далі - пілотний проект), розробником якого було Мінекономрозвитку України.

Учасники пілотного проекту проводять електронні закупівлі товарів з використанням автоматизованої інформаційної системи, яка забезпечує прозорість результатів закупівель та до складу якої входять центральна база даних, єдиний модуль аукціону та кілька електронних майданчиків (сайтів у Інтернеті), що взаємодіють з центральною базою даних через відкритий програмний інтерфейс (АРІ).

Електронною системою, що відповідає зазначеним вимогам є система електронних державних закупівель "ProZorro", яка створена з ініціативи громадських організацій, комерційних майданчиків, державних органів та підприємців, і належить громадській організації Трансперенсі Інтернешинал Україна".

При цьому замовники самостійно приймають рішення про участь в пілотному проекті.

Зважаючи на те, що дія пілотного проекту розповсюджується на закупівлі, вартість яких нижче порогів, визначених Законами, урегулювання правил здійснення таких закупівель не може здійснюватися на законодавчому рівні.

Разом з цим з регламентом роботи системи пілотного проекту електронних державних закупівель можна ознайомитись за електронною адресою: https://prozorro.zendesk.com/hc/uk/ar... електронних-закупівель.

У разі прийняття рішення замовниками щодо участі у пілотному проекті, рекомендуємо розробити та затвердити власні порядки для здійснення електронних закупівель товарів, ураховуючи розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.05.2015 N 501-р "Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів".

Водночас за умови позитивних результатів пілотного проекту електронні закупівлі буде масштабовано на процедури, правила здійснення яких регламентуються Законами.

Реалізація на практиці механізму електронних закупівель за процедурами, визначеними Законами, буде можлива після прийняття необхідних нормативно-правових актів.

Крім того, електронною системою "Prozorro" реалізовано механізм надання підтримки, державним замовникам та учасникам, за електронними адресами: https://prozorro.zendesk.com/hc/uk/ca... та https://prozorro.zendesk.com/hc/uk/categories/200470442-Учаснику.

При цьому для надання відповідей на інші запитання на проекті реалізована функція "надіслати запит" за встановленою формою через сервіс "підтримка" або зателефонувавши за контактними телефонами, розміщеними на сайті: http://prozorro.org.

Джерело: http://www.zakon-i-normativ.info/inde...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Рахунки осіб, пов'язаних з рф, підлягають обмеженню на видаткові операції банків
Обмеження стосуються всіх видаткових операцій за рахунками юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти рф/рб, незалежно від того, хто є ініціатором операції (клієнт чи стягувач), за винятком вичерпного переліку дозволених операцій. Такі обмеження є правомірними та обов'язков...
18.09.2025
Чи можна надати відпустку працівниці не за графіком у разі відпустки її мобілізованого чоловіка
Чи має працівниця право на відпустку, яка буде збігатися із відпусткою її чоловіка-військовозобов’язаного, якщо в неї за графіком відпустка у листопаді 2025 року, а в її чоловіка – у жовтні 2025 року? Більше за темою: Чи потрібна заява, якщо працівник іде у відпустку за графіком? Кому ...
18.09.2025
Як заповнити рядок 095 Розрахунку резиденту Дія Сіті з середини місяця
Резидент Дія Сіті заповнює рядок 095 заголовної частини Розрахунку починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому платником набуто статус резидента Дія Сіті. Більше за темою: Резиденти Дія Сіті: оподаткування доходів спеціалістів Два варіанти сплати корпоративного...
Кращі матеріали