Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Списання основних засобів та ТМЦ, знищених на території АТО: податковий облік

ДФСУ розглянула питання щодо відображення в податковому обліку списання основних засобів та товарно-матеріальних цінностей, що були знищені на території проведення антитерористичної операції

 

Зокрема, ДФСУ у листі від 06.01.2016 р. №157/6/99-99-19-02-02-15 роз'яснила:.

1) При визначенні оподатковуваного прибутку в податковій декларації за 2015 рік платник податку на прибуток коригує свій фінансовий результат до оподаткування на суму залишкової (балансової) вартості об'єкта основних засобів при його списанні.

Списання знищених товарно-матеріальних цінностей (готової продукції та малоцінних швидкозношувальних предметів) здійснюється згідно з правилами бухгалтерського обліку.

2) Якщо ліквідація основних виробничих або невиробничих засобів відбулась у зв'язку з викраденням, знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджено відповідно до законодавства, для суб'єкта господарювання така ліквідація не розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами.

3) При списанні запасів та готової продукції (для товарів, необоротних активів, придбаних до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання суми податку були включені до складу податкового кредиту) в зв'язку з тим, що вони не можуть бути використані в межах господарської діяльності платника ПДВ, платник податку не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, повинен:

  • здійснити нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за основною ставкою,
  • скласти зведену податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації.

База оподаткування при списанні таких товарно-матеріальних цінностей визначається виходячи з вартості їх придбання.

4) Для визначення оподатковуваного прибутку платника, витрати на ремонтні роботи орендованих приміщень (договір оренди припинено), які були зруйновані, відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

5) Після встановлення факту ліквідації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей та за наявності сертифіката Торгово-промислової палати України, що підтверджує настання  обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, суб'єкт господарювання має право відобразити таку ліквідацію у фінансовій та /або податковій звітності.

Джерело: https://news.dtkt.ua/ua/accounting/in...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
23.06.2025
Загальні вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації
Мін’юст нагадав про загальні вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.  Больше по теме: З 24.07.2024 діє новий Порядок державної реєстрації потужностей Мін’юст нагадав про загальні вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації....
23.06.2025
Чи можна отримати електронну печатку за дорученням
Ні, не має права. Розглянемо докладніше. Чи має право відповідальна особа (працівник) ЮО отримати в КНЕДП ДПС електронну печатку за дорученням? Пунктом 6 ч. 2 ст. 22 Закону від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155...
23.06.2025
Як подати заяву за формою № 7-ЄСВ, якщо платник єдиного внеску не підлягав держреєстрації
Платники податків, які є користувачами Електронного кабінету, за допомогою меню «Листування з ДПС» мають можливість надіслати до контролюючого органу лист, що містить Заяву за формою № 7-ЄСВ з копіями відповідних документів (файл у форматі pdf із обмеженням розміру до 5 МБ). Чи можуть пл...
Кращі матеріали