Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Списання основних засобів та ТМЦ, знищених на території АТО: податковий облік

ДФСУ розглянула питання щодо відображення в податковому обліку списання основних засобів та товарно-матеріальних цінностей, що були знищені на території проведення антитерористичної операції

 

Зокрема, ДФСУ у листі від 06.01.2016 р. №157/6/99-99-19-02-02-15 роз'яснила:.

1) При визначенні оподатковуваного прибутку в податковій декларації за 2015 рік платник податку на прибуток коригує свій фінансовий результат до оподаткування на суму залишкової (балансової) вартості об'єкта основних засобів при його списанні.

Списання знищених товарно-матеріальних цінностей (готової продукції та малоцінних швидкозношувальних предметів) здійснюється згідно з правилами бухгалтерського обліку.

2) Якщо ліквідація основних виробничих або невиробничих засобів відбулась у зв'язку з викраденням, знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджено відповідно до законодавства, для суб'єкта господарювання така ліквідація не розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами.

3) При списанні запасів та готової продукції (для товарів, необоротних активів, придбаних до 1 липня 2015 року, – у разі, якщо під час такого придбання суми податку були включені до складу податкового кредиту) в зв'язку з тим, що вони не можуть бути використані в межах господарської діяльності платника ПДВ, платник податку не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, в якому відбувається їх списання, повинен:

  • здійснити нарахування податкових зобов'язань з ПДВ за основною ставкою,
  • скласти зведену податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації.

База оподаткування при списанні таких товарно-матеріальних цінностей визначається виходячи з вартості їх придбання.

4) Для визначення оподатковуваного прибутку платника, витрати на ремонтні роботи орендованих приміщень (договір оренди припинено), які були зруйновані, відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

5) Після встановлення факту ліквідації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей та за наявності сертифіката Торгово-промислової палати України, що підтверджує настання  обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, суб'єкт господарювання має право відобразити таку ліквідацію у фінансовій та /або податковій звітності.

Джерело: https://news.dtkt.ua/ua/accounting/in...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
17.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Какую информацию обязаны подавать критически важные предприятия в ПФУ Обнародован проект изменений к НП(С)БУ 12 До 20 июня предприятия должны предоставить в ТЦК информацию о наличии транспортных средств Изменение правил приостановления трудовых договоров в...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
20.06.2025
ГНС увеличивает возмещение НДС на 24 %
В мае 2025 года налогоплательщикам возмещено 15,5 млрд грн. Это на 22,3 % (+2,8 млрд грн) больше, чем в мае 2024 года. Больше по теме: Проверка бюджетного возмещения: сроки уменьшились В январе – мае 2025 года налогоплательщикам было возмещено 70,9 млрд грн НДС на текущие счета. Это на 23,8 ...
20.06.2025
Правовые нюансы процедуры банкротства и ликвидации предприятий
Рассмотрим, что такое неплатежеспособность, превентивная реструктуризация, судебные процедуры банкротства, назначение арбитражного управляющего. Больше по теме: Ликвидация в связи с банкротством: правовые аспекты Как использовать процедуру банкротства для взыскания долга: практические советы В сов...
20.06.2025
Услуги предоставлены нерезиденту на территории Украины: по какому курсу определяется база обложения НДС при получении аванса
По официальному курсу гривни к иностранным валютам, установленному НБУ в предыдущий рабочий день. Больше по теме: Особенности формирования себестоимости услуг По какому валютному (обменному) курсу НБУ определяется база обложения НДС при получении предварительной (авансовой) оплаты в иностранной вал...
Лучшие материалы