Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 1 квітня завезти гумдопомогу можливо буде лише з використанням онлайн-системи

28.03.2024

31 березня завершується перехідний період, під час якого в Україну можна було завозити гуманітарну допомогу, використовуючи паперові декларації. З 1 квітня завезти гуманітарну допомогу до України буде можливо лише з використанням Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги. 

Ці зміни впроваджуються для того, щоб зробити процедуру ввезення та обліку гуманітарки зручнішою та прозорішою для всіх: для фондів і волонтерів, для організацій та інституцій, які отримують допомогу, і для держави. Цифровий механізм дозволить позбутись паперів, а, значить, і зловживань під час завезення та розподілу гуманітарної допомоги. А ще – дасть можливість фондам та громадським організаціям зберігати всю історію завезення гуманітарної допомоги в одному місці. 

«Нові правила завезення гуманітарної допомоги в першу чергу важливі, щоб гуманітарна допомога точно доходила до тих, кому вона дійсно потрібна. Цифрова система дозволить бачити весь рух гуманітарки від потрапляння її до України до розподілу. Також система допоможе відслідковувати, що планується до завезення, впливати на цей процес через збір інформації про реальні потреби в допомозі, запобігати задвоєнню допомоги та спрямовувати її туди, де в цьому є найбільша потреба. Наприклад, типовою є ситуація, коли в одну й ту саму громаду різні організації завозять схожу допомогу, а інші громади залишаються з незакритою потребою. 

Цифровізація процесу ввезення та обліку гуманітарної допомоги – це якісний запобіжник розкраданням та зловживанням в цій сфері. Ми не правоохоронний орган, але відповідаємо за політику у сфері гуманітарної допомоги і тому створюємо зручні для всіх інструменти, щоб таких ситуацій не було», – наголосила Міністр соціальної політики Оксана Жолнович. 

З моменту запуску цифрової системи до офіційного Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приєдналось більше ніж 8 тисяч отримувачів. Усі ці організації можуть легально завозити гуманітарну допомогу. За час роботи цифрового механізму у системі було сформовано понад 18 тисяч записів про вантажі та 12,5 тисячі декларацій. 

«Останні 4 місяці ми удосконалювали цифрову систему, і весь цей час перебували у тісній комунікації з волонтерами. Я вдячний їм за якісний зворотній зв’язок, який дозволяє нам працювати над системою. Загалом ми підходимо до вирішення проблем у сфері гуманітарної допомоги стратегічно. Вже кілька місяців працює робоча група із числа волонтерів, з якою ми спільно напрацьовуємо шляхи вирішення болючих питань», – сказав заступник Міністра соціальної політики Назар Танасишин. 

Нагадаємо, до 1 квітня ще діє перехідний період. Він передбачає, що отримувачі гуманітарної допомоги (фонди, громадській організації та інші установи) можуть обирати один із двох варіантів завезення та обліку гуманітарної допомоги – паперовий або цифровий. 

Детальну інструкцію з користування системою можна знайти за посиланням. Також за посиланням можна знайти відповіді на запитання, які найчастіше виникали під час запровадження нових правил. 

Для отримувачів гуманітарної допомоги 

Маєте запитання щодо реєстрації та користування в Автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги? Звертайтесь до контакт-центру ДП «ІОЦ Мінсоцполітики України» за номером (044)-494-19-10 або за електронною поштою callcenter@ioc.gov.ua. 

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
07.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 26.09.2025 Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії ДПС відповідає на актуальні запитанн...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
09.10.2025
Зміна статусу постачальника: як відобразити в SAF-T UA
Інформація щодо контрагента (постачальника), з якими суб’єкт господарювання мав господарські відносини, повинна бути відображена одним записом. Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Якщо в періоді, за який формується SAF-T UA, фізособа-по...
09.10.2025
Держмитслужба спростила сплату митних платежів
Ознайомтеся з новими можливостями для платників щодо швидкої оплати платежів на порталі «Єдине вікно для міжнародної торгівлі», а також з додатковими сервісами для бізнесу. Більше за темою: Зміна митної вартості товарів: коли коригувати ПДВ? Підприємець планує займатися зовнішньоеконом...
09.10.2025
Чи можна звільнити мобілізованого працівника у зв’язку зі скороченням штату
Виникла необхідність у скороченні штатної чисельності? Маєте мобілізованих працівників? Чи можна таких осіб звільнити без їх згоди? Більше за темою: Початок роботи після демобілізації Під час проходження військової служби працівниця дізналася, що її звільнено з ініціативи роботодавця у зв’язк...
Кращі матеріали