Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонт вантажного автомобіля - чи можна включати до витрат підприємця

28.04.2021

ФОП на загальній системі оподаткування використовує в своїй підприємницькій діяльності вантажний автомобіль. Відповідно, виникають витрати на ремонт, технічне обслуговування, придбання паливо – мастильних матеріалів. Які витрати на експлуатацію вантажного автомобіля ФОП може віднести до складу витрат з метою зменшення об’єкта оподаткування податківці ГУ ДПС у Запорізькій області розповіли на вебпорталі.

Об'єктом оподаткування підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

До зазначених витрат, зокрема, належать:

  • вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат (п.п. 177.4.1 ст. 177 ПКУ),
  • витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п.п. 177.4.4 ст. 177 ПКУ).

Законом України від 16.01.20 р. №466-IX було внесено зміни до п.п. 177.4.5, 177.4.6 ст. 177 ПКУ, якими виключено вантажні автомобілі з переліку основних засобів, що не підлягають амортизації (норма діє з 23.05.20 р.).

Отже, підприємець на загальній системі оподаткування з 23.05.20 р. має право включати до складу витрат: витрати на утримання вантажних автомобілів, зокрема, витрати на технічне обслуговування, ремонт, придбання запчастин, тощо; вартість використаних пально-мастильних матеріалів після одержання доходу, який безпосередньо пов'язаний з понесеними витратами від здійснення підприємницької діяльності, на підставі документально підтверджених первинних документів, зокрема угод, актів виконаних робіт (наданих послуг), товарно-транспортних накладних, розрахункових документів, тощо.

Вартість вантажного автомобіля амортизується за загальним правилом.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
14.07.2025
Особливості передачі майна, надання послуг неприбутковою організацією, фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети, на період дії воєнного стану
На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог п. 133.4 ПК передача майна, надання послуг неприбутковою організацією, використання доходів (прибутків) неприбуткової організації для фінансування видатків, не пов’язаних з реалізацією мети (цілей, завд...
14.07.2025
Чи можна застосовувати підсумований облік робочого часу для працівників-сумісників
Чи може застосовуватися підсумований облік робочого часу для працівників-сумісників? Більше за темою: Підсумований облік робочого часу: відповіді на запитання Чи може застосовуватися підсумований облік робочого часу для працівників-сумісників?  Ні. За одним трудовим договором працівник-с...
14.07.2025
Як перевірити справжність витягу із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування
Витяг, засвідчений електронною печаткою МОЗ, є таким, що вважається засвідченим належним чином. Більше за темою: Підтвердження інвалідності: нові правила, про які треба знати роботодавцям Хто засвідчує витяг із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи та яким ...
Кращі матеріали