Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Продаж нереалізованого тиражу газет як макулатури: що в ПДВ-обліку?

22.07.2020

При списанні нереалізованого тиражу газет, і постачання таких газет, як макулатури, обов'язки додатково нараховувати податкові зобов'язання згідно з п. 198.5 ПКУ у платника не виникає. Адже такі податкові зобов'язання вже мали бути нараховані на дату придбання товарів/послуг, які були використані на виготовлення газет


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 08.07.2020 р. № 2761/6/99-00-05-60-02-06/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо необхідності складання та реєстрації в ЄРПН податкової накладної, складеної на суму перевищення звичайної ціни самостійно виготовленої продукції, що є неліквідною, над вартістю реалізації вторинної сировини, що утворилася в результаті списання такої продукції, та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового Кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні підприємство є видавником газети.

Всі операції з постачання готової продукції (газет) є звільненими від оподаткування ПДВ відповідно до підпункту 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 Кодексу.

Реалізація продукції здійснюється оптовим покупцям за договором, умовами якого передбачено повернення нереалізованого тиражу.

Екземпляри газети, що були повернуті, рахувались у обліку за ціною кожного екземпляру газети (шт.), а у подальшому, після уцінки, реалізуються як макулатура за ціною за одиницю маси (кг.).

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з:

  • придбанням або виготовлення  товарів та наданням послуг;
  • придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
  • ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання вйходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 Кодексу).
    
З метою застосування пункту 198.5 статті 198 Кодексу податкові зобов’язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

  • придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;
  • придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України від 16 липня 1999 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».  

Таким чином, при здійсненні операцій придбання товарів/послуг, що використовуються для виготовлення газет, суми ПДВ підлягають включенню до складу податкового кредиту.

В той же час платник податку повинен відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу на дату їх придбання здійснити нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за основною ставкою виходячи з вартості придбання таких товарів/послуг та скласти податкову накладну і зареєструвати її в ЄРПН.

Таким чином, при списанні нереалізованого тиражу газет, та постачанні таких газет, як макулатури, обов’язку додатково нарахувати податкові зобов’язання згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу у платника не виникає, оскільки такі податкові зобов’язання вже повинні були бути нараховані на дату придбання товарів/послуг, що використані на виготовлення газет.    

Згідно із статтею 52,Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.    

Коментарі до матеріалу
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
09.09.2025
Особливості оформлення довіреності: що слід знати
Розглянемо, хто відповідно до законодавства має право засвідчувати довіреності, які вимоги до змісту та форми довіреності, який термін довіреності, що таке припинення представництва щодо довіреності та скасування довіреності, право представника відмовитися від вчинення дій, визначених довіреністю, р...
09.09.2025
Вплив законодавства з охорони праці на трудове та професійне навчання
Якщо навчальний заклад має майстерні, лабораторії, цеха, в яких може застосовуватися трудове навчання та праця, то чи мають бути обов’язковими нормативно-правові акти з охорони праці? Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, ...
09.09.2025
Порядок розробки та реєстрації колективних договорів
Чи закінчуються строки дії колективного договору? Чи буде він чинним і після , чи слід приймати новий колективний договір? Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого ...
Кращі матеріали