Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Порядок зняття з обліку ФО – суб’єктів незалежної професійної діяльності

Роз’яснення
08.05.2025

Фізична особа, яка здійснювала незалежну професійну діяльність (наприклад, адвокат, нотаріус, арбітражний керуючий, виконавець, бухгалтер тощо), при припиненні діяльності повинна пройти процедуру зняття з обліку в контролюючому органі.

Це передбачено Податковим кодексом (далі – ПК) (зокрема п. 65.10 та ст. 67), Законом від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а також відповідними порядками обліку платників податків та страхувальників.

Щоб бути офіційно знятим з обліку, особа повинна подати заяву до податкової служби за місцем податкового обліку за формою № 8-ОПП. До заяви обов’язково додаються документи, що підтверджують припинення діяльності або зміну її форми. Це можуть бути витяги або записи з відповідного реєстру (наприклад, Єдиного реєстру адвокатів), а також документи, які свідчать про анулювання ліцензії, скасування дозволу чи сертифіката, що давав право на провадження цієї діяльності.

Однак, подання документів ще не означає автоматичного звільнення від усіх зобов’язань. Важливо пам’ятати, що припинення реєстрації діяльності не скасовує обов’язок фізичної особи виконати всі податкові зобов’язання, які виникли під час здійснення такої діяльності. Це означає, що навіть після припинення незалежної професійної діяльності особа повинна сплатити всі податки, які виникли до дати припинення, а також подати відповідні звіти. Ця норма закріплена у пп. 65.10.4  ПК.

Якщо особа, яка припиняє діяльність, є платником єдиного внеску (ЄСВ), вона також повинна подати до податкової заяву за формою № 7-ЄСВ протягом десяти календарних днів із дати прийняття рішення про припинення. Але в разі, якщо раніше вже було подано заяву за формою № 8-ОПП і до неї додано документи, що підтверджують припинення діяльності, повторно подавати заяву за формою № 7-ЄСВ не потрібно. У такому разі датою її подання вважатиметься дата подання форми № 8-ОПП.

Після отримання документів контролюючий орган проводить перевірку правильності нарахування та сплати ЄСВ. Після проведення всіх розрахунків платника з бюджетом, його офіційно знімають з обліку та вносять відповідний запис до реєстру страхувальників. Про це особі надсилається повідомлення за формою № 10-ЄСВ. Датою зняття з обліку вважається дата внесення цього запису до реєстру.

ДПС

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
30.05.2025
Як у додатку ЦП до декларації з податку на прибуток відобразити витрати, що пов’язані з придбанням цінних паперів
Розглянемо, за якою вартістю відображаються у додатку ЦП витрати, що пов’язані з придбанням цінних паперів, та в якому звітному (податковому) періоді відображаються такі витрати. Більше за темою: Додаток ЦП: цінні папери – різниці За якою вартістю відображаються у рядку 02 додатка ...
30.05.2025
Чи потрібно реєструвати місце зберігання, якщо воно вже зареєстроване іншим СГД
Розглянемо, кому потрібно/не потрібно вносити відомості до Єдиного реєстру місць зберігання. Більше за темою: Вимоги до місць зберігання і транспортування пального: відповіді на актуальні запитання Чи потрібно СГ вносити до Єдиного реєстру місць зберігання відомості про приміщення, в якому буд...
30.05.2025
Чи передбачено застосування РРО особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність
Фізособи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, мають право не застосовувати РРО при здійсненні готівкових та/або безготівкових розрахунків. Правовідносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних РРО регулюються Податковим кодексом (далі – ПК) і Законом...
Кращі матеріали