Порядок розгляду заперечень до акта перевірки
Доволі суперечливий Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 16.01.2020 р. № 466-IX (далі – Закон № 466-IX) спрямований значною мірою саме на адміністрування податків. Розглянемо, як змінився порядок розгляду заперечень до акта перевірки.
Загальновідомо, що, отримавши акт податкової перевірки, платник податків має право на підставі п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі незгоди з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті перевірки, подати заперечення та/або додаткові документи до контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Такі заперечення платників податків нині розглядаються комісією контролюючого органу з питань розгляду заперечень і пояснень до актів перевірок (комісією з питань розгляду заперечень), яка є постійним колегіальним органом контролюючого органу. Склад комісії та порядок її роботи затверджуються наказом керівника контролюючого органу.
Розгляд матеріалів перевірки здійснюється протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки. Під час розгляду матеріалів перевірки комісія з питань розгляду заперечень:
- установлює, чи вчинив платник податку порушення;
- розглядає обставини вчинених правопорушень, які відображені в акті перевірки, а також установлені під час розгляду наданих платником податків письмових пояснень та їх документального підтвердження;
- досліджує питання наявності або відсутності обставин, що унеможливлюють вину у вчиненні правопорушення (крім правопорушень, відповідальність за які настає незалежно від наявності вини), пом’якшують або звільняють від відповідальності;
- визначає розмір грошових зобов’язань;
- досліджує питання щодо необхідності проведення перевірки у порядку, визначеному пп. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПКУ (платник податків подає в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки в разі, коли платник податків у своїх запереченнях посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об’єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться лише з питань, що стали предметом оскарження).
Залишається тільки сподіватися, що комісія з питань розгляду заперечень буде ставитися об’єктивно та неупереджено до розгляду заперечень платників податків до акта перевірки, та захист прав платників податків на цьому етапі нарешті буде ефективним, а не формальним.
devisu.ua
Коментарі до матеріалу