Перевізник відповідає за пошкодження товару: наслідки з ПДВ
25.10.2016 2548 0 0
ДФС у листі від 18.10.2016 р. № 1641/10/19-00-12-01/17/9594 зазначають, що перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
За втрату, нестачу, пошкодження вантажу, а саме за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, перевізник відповідає:
- у разі втрати або нестачі вантажу - в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає;
- у разі пошкодження вантажу - в розмірі суми, на яку зменшилася його вартість;
- якщо внаслідок пошкодження вантажу його якість змінилася настільки, що він не може бути використаний за прямим призначенням, одержувач вантажу має право від нього відмовитися і вимагати відшкодування за його втрату.
Акт списання пошкодженого товару є обов’язковою підставою для бухгалтерського обліку господарської операції, та повинен бути складений під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
На суму вартості пошкодженого товару у платника виникають податкові зобов’язання по «першій події»: або на дату оформлення акта списання пошкодженого товару, або на дату отримання оплати претензії від перевізника.
У день виникнення податкових зобов’язань платник зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Дана податкова не видається отримувачу (покупцю) товарів/послуг.
Необхідно зазначити, що уточнення висновку щодо виникнення об’єкту оподаткування, визначення бази оподаткування податком на додану вартість можливо при вивченні передумов та обставин нарахування і оформлення претензії на відшкодування перевізнику за пошкоджений товар (договір (угода), розрахунок претензії, тощо).
Коментарі до матеріалу