Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про застосування коригуючих коефіцієнтів до Норм витрат ПММ – від Мінінфраструктури

Мінфінфраструктури у листі від 03.02.2015 р. № 1186/25/10-15 нагадало, що Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43

Норми застосовуються на практиці з метою оподаткування послуг автомобільного транспорту, прозорого та обґрунтованого обліку фактичних витрат паливо-мастильних матеріалів для визначення об'єкта оподаткування, а також встановлення економічно обґрунтованих цін та тарифів на послуги автомобільного транспорту.

Мінінфраструктури вважає обов'язковим застосування Норм при визначенні собівартості перевезень, цін та тарифів на товари і послуги, що забезпечує дотримання антимонопольного законодавства, виключення можливості антиконкурентних узгоджених дій суб'єктами господарювання, прозоре оподаткування.

Перелік техніки, на яку встановлюються норми витрати палива, визначено пунктом 1.11 розділу 1 Норм.

За підпунктом 3.1.10 Норм норми витрат палива для автомобілів можуть збільшуватися, якщо авто експлуатуються:

  • більше 5 років із загальним пробігом понад 100 тис. км - до 3%;
  • більше 8 років або із загальним пробігом понад 150 тис. км - до 5%;
  • більше 11 років або із загальним пробігом понад 250 тис. км - до 7%;
  • більше 14 років або із загальним пробігом понад 400 тис. км - до 9%.

Відповідно до розділу 3 Норм використання коригуючого коефіцієнта, передбаченого підпунктом 3.1.10, не є рекомендованим, але його використання є цілком правомірним за умов, викладених у примітці до цього підпункту.

Відповідно до підпункту 3.5.1 пункту 3.5 Норм всі цифрові значення коригуючих коефіцієнтів (у тому числі значення відсотків встановлення норм на роботу обладнання та значення норм додаткового споживання тощо), наведено з прийменником "до", слід розуміти як такі, що можуть застосовуватися включно.

Суб'єкт господарювання відповідно до пункту 1.9 розділу 1 Норм відстежує зміни показників паливної економічності автомобілів у процесі експлуатації та використовує коефіцієнт, передбачений підпунктом 3.1.10 пункту 3.1 розділу 3, не за замовчуванням і у повному обсязі за настанням певного віку або пробігу, а в разі підтвердження такої необхідності, диференційовано по парку. При цьому в Нормах акцентовано увагу на автомобілі виробництва останніх років, які за конструкцією відповідають жорстким екологічним вимогам та можуть бути менш чутливими за показниками паливної економічності до терміну експлуатації / загального пробігу.

Документальне підтвердження необхідності (обґрунтованості) використання коригуючих коефіцієнтів здійснюється підприємствами відповідно до пункту 3.5 розділу 3 Норм. Підприємство може робити це як самостійно, шляхом призначення уповноваженої особи, так і з залученням станції технічного огляду, де обслуговується автомобіль. У разі підтвердження обґрунтованості застосування будь-якого відповідного фактичним потребам коригуючого коефіцієнта, у тому числі його максимально допустимого значення згідно з підпунктом 3.1.10 пункту 3.1 розділу 3 Норм відповідно до встановлених умов щодо періоду експлуатації та загального пробігу, є правомірним.

Врахування кліматичних та інших умов експлуатації здійснюється за будь-яким варіантом, передбаченим Нормами, з урахуванням положень пункту 3.5 розділу 3 Норм.

Відповідно до підпункту 3.5.8 пункту 3.5 розділу 3 Норм конкретні величини коефіцієнтів у регламентованих межах та терміни їх дії встановлюються безпосередньо керівниками підприємств і затверджуються наказом (розпорядженням) по підприємству

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня змінюються правила працевлаштування осіб з інвалідністю Держстат оприлюднив звітність-2026: що та коли подаватимемо Закон про Держбюджет–2026 підписано Президентом До 1 лютого бронювання займатиме тільки 24 години Бронювання для бізнесу: 45-д...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
18.12.2025
Простій та призупинення договору: як реагувати на вимоги працівника
Розглянемо, що таке простій та призупинення трудового договору; що робити, якщо працівник хоче призупинити трудовий договір; чи зобов’язаний роботодавець погоджуватися на призупинення, якщо таких підстав немає тощо. Більше за темою: Наказ про скасування призупинення дії трудового договору Чи...
18.12.2025
Чи обкладається ПДФО іноземний дохід, отриманий українським ФОП, що перебуває за кордоном понад 183 дні
Сума річного податкового зобов’язання з ПДФО може бути зменшена на суму прибуткового податку з фізосіб, сплаченого у Польщі, за умови надання відповідної довідки від держоргану країни про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Більше за темою: Фізособа не...
18.12.2025
Як працюватиме Казначейство на новорічні свята
Як органи Казначейства працюватимуть до Нового року – див. нижче. Починаючи з 2 січня 2026 року, органи Казначейства працюють у звичайному режимі. Більше за темою: Резерв сумнівних боргів і курсові різниці: чи потрібно коригувати фінрезультат? Списання боргу нерезидента: чи діє подарункова р...
Кращі матеріали