Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про надання повноважень щодо реєстрації, перереєстрації РРО, КОРО, РК

23.11.2017

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 17.11.2017 р. N 2665/6/99-99-08-02-01-15/ІПК

Про надання повноважень щодо реєстрації, перереєстрації РРО, КОРО, РК

Державна фіскальна служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України про надання повноважень щодо реєстрації, перереєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), книг обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) та реєстраційних книжок (далі - РК) повідомляє таке.

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР.

Згідно із названим Законом розроблено, зокрема, Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (далі - Порядок РРО) та Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій (далі - Порядок КОРО), які затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. N 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за N 918/29050.

Порядком РРО, який поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або безготівковій формі, встановлено, що для реєстрації РРО суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу:

заяву про реєстрацію РРО за формою N 1-РРО;

копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

копію паспорта (формуляра) РРО та копію паспорта модема (у разі застосування зовнішнього модема);

копію договору суб’єкта господарювання з центру сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Уповноважена особа суб’єкта господарювання може зареєструвати РРО за наявності документа, що посвідчує таку особу, та належним чином оформленої довіреності на проведення реєстрації РРО (пункт 4 глави 2 розділу II Порядку РРО).

Пунктом 5 глави 2 розділу II Порядку РРО встановлено, що реєстраційна заява має бути підписана керівником суб’єкта господарювання із зазначенням дати подання.

Копії документів засвідчуються підписом керівника суб’єкта.

Відповідно до пункту 17 глави 2 розділу II Порядку РРО документи, визначені цією главою, можуть бути подані та отримані відповідальною особою суб’єкта господарювання, а також через уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та належним чином оформленої довіреності на проведення реєстрації РРО.

Перереєстрація РРО здійснюється на підставі заяви з позначкою "Перереєстрація" та належним чином оформлених документів, що надаються до неї згідно з переліками, визначеними пунктами 1 та 2 глави 3 розділу II Порядку РРО.

Скасування реєстрації РРО здійснюється за заявою про скасування реєстрації РРО (форма N 4 - РРО) за наявності відповідних підстав, визначених пунктом 1 глави 4 розділу II Порядку РРО.

Відповідно до пункту 7 глави 4 розділу II Порядку РРО документи, визначені у цій главі, можуть бути подані та отримані відповідальною особою суб’єкта господарювання, а також через уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та належним чином оформленої довіреності на проведення скасування реєстрації РРО.

Пунктом 3 глави 1 розділу II Порядку КОРО встановлено, що КОРО реєструється на кожний РРО або, якщо згідно із законодавством розрахунки можуть проводитися без застосування РРО, на окрему господарську одиницю (далі - ГО).

Реєстрація КОРО на ГО в контролюючому органі здійснюється на підставі заяви про реєстрацію КОРО та/або РК (форма N 1 - КОРО) та документів, що подаються згідно з переліком, визначеним пунктом 7 глави 1 розділу II Порядку КОРО.

Відповідно до пункту 8 глави 1 розділу II Порядку КОРО перша КОРО на РРО реєструється одночасно з реєстрацією РРО.

Підставою для реєстрації другої та наступних КОРО на РРО в контролюючому органі є надходження до цього органу реєстраційної заяви.

Реєстраційна заява має бути підписана керівником суб’єкта господарювання із зазначенням дати подання.

Реєстрація першої РК в контролюючому органі відбувається одночасно з реєстрацією КОРО на ГО або на РРО, другої та наступних - на підставі реєстраційної заяви (пункт 4 глави 1 розділу III Порядку КОРО).

Перереєстрація КОРО, РК здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації КОРО на підставі реєстраційної заяви з позначкою "Перереєстрація", що подається суб’єктом господарювання (пункт 1 глави 2 розділу II Порядку КОРО).

У разі викрадення, втрати, непридатності для використання КОРО на РРО або виникнення відповідних підстав для скасування реєстрації КОРО на ГО, що визначені пунктом 2 глави 3 розділу II Порядку КОРО, скасування реєстрації КОРО здійснюється за заявою суб’єкта господарювання.

Скасування РК здійснюється одночасно зі скасування реєстрації КОРО на ГО або КОРО на РРО (пункт 9 глави 1 розділу III Порядку КОРО).

Відповідно до пункту 5 глави 3 розділу II Порядку КОРО документи, на підставі яких проводиться реєстрація, перереєстрація, скасування реєстрації КОРО можуть бути подані відповідальною особою суб’єкта господарювання, а також через уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та належним чином оформленої довіреності.

Отже, згідно вимог, встановлених зазначеними порядками, через уповноважену особу за наявності документа, що посвідчує особу представника суб’єкта господарювання та належним чином оформленої довіреності, можуть бути подані та отримані документи на проведення реєстрації (перереєстрації, скасування реєстрації) РРО, КОРО, РК.

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
03.09.2025
Який термін дії колективного договору
Після закінчення строку чинності колективний договір продовжує діяти до того часу, поки сторони не укладуть новий або не переглянуть чинний, якщо інше не передбачено самим договором. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колектив...
03.09.2025
Паперовий чи електронний: який ВОД повинен мати військовозобов’язаний працівник
У період мобілізації громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ. Чи є різниця між паперовою та електронною формою ВОД? Більше за темою: Медикині: нові правила військового обліку Заповнюємо нову форму списків персонального...
03.09.2025
Роботодавець не зробив запис у трудовій книжці про перейменування підприємства: які наслідки
Негативні наслідки за формальну неправильність оформлення документів не повинні покладатися на працівника. Відсутність запису про перейменування підприємства не повинна позбавляти права на зарахування стажу та призначення пенсії за віком. Більше за темою: Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оф...
Кращі матеріали