Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про надання матеріального забезпечення застрахованим особам, які працюють за сумісництвом

Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Частиною 1 статті 19 Закону України Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування №1105 від 23.09.1999 (далі – Закон № 1105) визначено, що право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України. Це право виникає з настанням страхового випадку в період роботи (включаючи і час випробувального терміну, і день звільнення), якщо інше не передбачено законом.

Застраховані особи, мають право на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною) та допомоги по вагітності та пологах як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом (ст. 30 Закону № 1105).

 Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах у разі роботи за сумісництвом є копія листка непрацездатності, виданого у встановленому порядку, яка засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи (ч. 1 ст. 31 Закону № 1105).

Відповідно до п. 30 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1266 від 26.09.2001р. ( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 439), у разі коли на момент настання страхового випадку застрахована особа працює за сумісництвом, обчислення середньої заробітної плати здійснюється страхувальниками окремо за основним місцем роботи та за сумісництвом. Розрахунковий період у такому разі визначається за кожним місцем роботи окремо, відповідно до вищезазначеного Порядку.

Слід зауважити, що дана норма не містить уточнень в частині внутрішнього або зовнішнього сумісництва.

Страхові виплати суміснику та оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця здійснюються на підставі відповідно оформленої копії листка непрацездатності, виданого в установленому порядку, а також довідки про середню заробітну плату за основним місцем роботи. Якщо особа працює на кількох роботах за сумісництвом, додатково додаються довідки про середню заробітну плату за місцями роботи за сумісництвом.

Сумарна заробітна плата, з якої розраховуються виплати, за місяцями розрахункового періоду за основним місцем роботи та за місцем (місцями) роботи за сумісництвом не може перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

З  2016 року максимальна величина бази нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування дорівнює 25 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб та складає: з 1 січня - 34450 грн., з 1 травня – 36250 грн., з 1 грудня – 38750 грн.

Додатково повідомляємо, що наочний приклад обчислення середньоденної заробітної плати для нарахування виплат по тимчасовій непрацездатності суміснику наведено у п. 9 розділу ІІІ Прикладів обчислення середньої заробітної плати (доходу) за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України №1022 від 21.10.2015. 

Джерело: http://www.fse.gov.ua/fse/control/vin...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення КІК операцій з резидентами України
У графі 32 Звіту про КІК зазначають всі без виключення операції КІК, проведені із нерезидентами – пов’язаними особами відносно такої КІК. Така інформація відображається по кожній операції окремо без її деталізації. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Коментар до Закону № 3706 (КІК) ...
03.10.2025
Чи потрібно з 1 жовтня ФОП-єдиннику без найманих працівників у разі продажу підакцизних товарів сплачувати за себе ЄСВ у подвійному розмірі
Сплата єдиного внеску за себе фізособами-підприємцями (без найманих працівників), які проводять господарську діяльність з продажу підакцизних товарів, здійснюється з 1 жовтня 2025 року без змін – у межах від мінімального страхового внеску до страхового внеску, обчисленого з максимальної величи...
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення операцій, що не впливають на фінрезультат до оподаткування
Податковим кодексом та Порядком заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту і подання до контролюючого органу не визначено винятку щодо відображення операцій залежно від фінансового результату до оподаткування таких операцій. Більше за темою: Коментар до Закону № 37...
Кращі матеріали