Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно сплачувати податки і збори в період оформлення спадщини, якщо у її складі є корпоративні права?

06.07.2021

Для вжиття заходів щодо управління спадщиною, у разі якщо є корпоративні права юридичної особи, спадкоємець має звернутися до нотаріуса яким буде вчинено відповідні дії. У разі внесення записів до Єдиного державного реєстру щодо зміни керівника юридичної особи, ДПС вносить відповідні дані до своїх інформаційних систем.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 01.07.21 р. № 2578/ІПК/99-00-18-04-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення спадкоємиці Фермерського господарства та Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Громадянка), щодо сплати податків і зборів в період оформлення своїх спадкових справ, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Громадянка повідомила, що є одноосібною спадкоємицею Фермерського господарства та Товариства з обмеженою відповідальністю та, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз’яснення щодо можливості сплачувати податки і збори та подавати іншу фінансову звітності до контролюючих органів в період оформлення спадщини.

Положеннями цивільного законодавства встановлено, що спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Відповідно до ст. 1218 Цивільного кодексу України до складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Згідно з п. 2 частини першої ст. 34 Закону України «Про нотаріат» (далі - Закон) вживають заходів щодо охорони спадкового майна.

Якщо у складі спадщини є корпоративні права для управління ними, нотаріус, а в сільських населених пунктах - посадова особа органу місцевого самоврядування призначає управителя спадщини з числа спадкоємців або виконавців заповіту, а в разі їх відсутності - укладає договір на управління спадщиною з іншою особою (частина третя ст. 61 Закону).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон про реєстрацію).

Так, частиною другою ст. 9 Закону про реєстрацію встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори; дані про наявність обмежень, щодо представництва юридичної особи.

Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, проводиться на підставі документів, встановлених частиною четвертою ст. 17 Закону про реєстрацію.

Так, одним із документів для державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

Першоджерелом даних стосовно відомостей про юридичних осіб є Єдиний державний реєстр.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Взяття на облік, внесення змін (у тому числі щодо керівника юридичної особи чи особи, яка має повноваження керівника) в контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, отриманих відповідно до Закону про реєстрацію.

Отже, для вжиття заходів щодо управління спадщиною, у разі якщо є корпоративні права юридичної особи, спадкоємець має звернутися до нотаріуса яким буде вчинено відповідні дії. У разі внесення записів до Єдиного державного реєстру щодо зміни керівника юридичної особи, ДПС вносить відповідні дані до своїх інформаційних систем.

Додатково повідомляємо, що п. 528 підрозд. 10 розд. XX Перехідних положень Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема ст. ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 розд. II Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці
Передбачено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальність у разі порушення працівниками законодавства про охорону праці. Закон від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» передбачає кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальніст...
01.07.2025
Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка
Електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Зміни до законодавства про трудові відно...
01.07.2025
Чи припиняються трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання
Трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання не припиняються, а продовжуються з набувачем. Більше за темою: Правомірність продовження дії строкового трудового договору Чи можна достроково розірвати трудовий договір із практикантом? Зміни до законодавства про трудові відносини в ум...
Кращі матеріали