Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Нужно ли платить налоги и сборы в период оформления наследства, если в его составе есть корпоративные права?

06.07.2021

Для принятия мер по управлению наследством, в случае если есть корпоративные права юридического лица, наследник должен обратиться к нотариусу которым будут совершены соответствующие действия. В случае внесения записей в Единый государственный реестр относительно изменения руководителя юридического лица, ГНС вносит соответствующие данные в свои информационные системы.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 01.07.21 р. № 2578/ІПК/99-00-18-04-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення спадкоємиці Фермерського господарства та Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Громадянка), щодо сплати податків і зборів в період оформлення своїх спадкових справ, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Громадянка повідомила, що є одноосібною спадкоємицею Фермерського господарства та Товариства з обмеженою відповідальністю та, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз’яснення щодо можливості сплачувати податки і збори та подавати іншу фінансову звітності до контролюючих органів в період оформлення спадщини.

Положеннями цивільного законодавства встановлено, що спадкуванням є перехід прав та обов’язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

Відповідно до ст. 1218 Цивільного кодексу України до складу спадщини входять усі права та обов’язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Згідно з п. 2 частини першої ст. 34 Закону України «Про нотаріат» (далі - Закон) вживають заходів щодо охорони спадкового майна.

Якщо у складі спадщини є корпоративні права для управління ними, нотаріус, а в сільських населених пунктах - посадова особа органу місцевого самоврядування призначає управителя спадщини з числа спадкоємців або виконавців заповіту, а в разі їх відсутності - укладає договір на управління спадщиною з іншою особою (частина третя ст. 61 Закону).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закон про реєстрацію).

Так, частиною другою ст. 9 Закону про реєстрацію встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори; дані про наявність обмежень, щодо представництва юридичної особи.

Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, проводиться на підставі документів, встановлених частиною четвертою ст. 17 Закону про реєстрацію.

Так, одним із документів для державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру.

Першоджерелом даних стосовно відомостей про юридичних осіб є Єдиний державний реєстр.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Взяття на облік, внесення змін (у тому числі щодо керівника юридичної особи чи особи, яка має повноваження керівника) в контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, отриманих відповідно до Закону про реєстрацію.

Отже, для вжиття заходів щодо управління спадщиною, у разі якщо є корпоративні права юридичної особи, спадкоємець має звернутися до нотаріуса яким буде вчинено відповідні дії. У разі внесення записів до Єдиного державного реєстру щодо зміни керівника юридичної особи, ДПС вносить відповідні дані до своїх інформаційних систем.

Додатково повідомляємо, що п. 528 підрозд. 10 розд. XX Перехідних положень Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема ст. ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 розд. II Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
01.07.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (текст приказа от 16.06.2025) Денежная компенсация за неиспользованные ежегодные отпуска В Резерв+ появятся новые возможности получить автоматическую отсрочку Правительство утвердило изменения к...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
01.07.2025
Ответственность за нарушение законодательства об охране труда
Предусмотрены уголовная, административная, дисциплинарная и материальная ответственность в случае нарушения работниками законодательства об охране труда. Закон от 14.10.1992 № 2694-XII «Об охране труда» предусматривает уголовную, административную, дисциплинарную и материальную ответствен...
01.07.2025
Нужна ли ФЛП электронная трудовая книжка
Электронная трудовая книжка может упростить процедуру подтверждения стажа и начисления пенсионных выплат. Больше по теме: Электронные и бумажные трудовые книжки: что лучше выбрать и как использовать Трудовая книжка утеряна или испорчена: как оформить дубликат Изменения в законодательстве о трудов...
01.07.2025
Прекращаются ли трудовые отношения при передаче субъекта хозяйствования
Трудовые отношения при передаче субъекта хозяйствования не прекращаются, а продолжаются с приобретателем. Больше по теме: Правомерность продления действия срочного трудового договора Можно ли досрочно расторгнуть трудовой договор с практикантом? Изменения в законодательстве о трудовых отношениях ...
Лучшие материалы