Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Необхідність обладнання АЗС витратомірами-лічильниками

02.08.2018

За кожним розпорядником акцизного складу в Реєстрі має вестись облік обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу резервуарів та акцизних складів, де повинні бути встановлені (розташовані) витратоміри та рівнеміри (п. 4 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку, затвердженого постановою КМУ від 22.11.2017 р. № 891, далі - Порядок № 891).


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 27.07.2018 р. № 3302/6/99-99-12-01-02-15/ІПК

Про застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула лист Товариства щодо застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 »Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку» (далі - Порядок Постанова № 891) та в межах компетенції повідомляє таке.

У запиті Товариство звертається з проханням надати наступну інформацію:

1. Чи є Товариство в розумінні Порядку Постанови № 891 розпорядником акцизного складу, якщо воно орендує резервуари для зберігання палива перед наступним продажом його третім особам?;

2. Чи зобов’язано Товариство вести дані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), передбаченого Порядком Постанови № 891, якщо воно орендує резервуари для зберігання придбаного палива перед наступним його продажом третім особам?;

3. Чи є Товариство в розумінні Порядку Постанови № 891, розпорядником акцизного складу, якщо воно здійснює зберігання палива у третьої особи на підставі договору зберігання?;

4. Чи зобов’язано Товариство вести дані в Реєстрі, якщо воно здійснює зберігання палива у третьої особи на підставі договору зберігання?;

5. Чи є Товариство в розумінні Порядку Постанови № 891, розпорядником акцизного складу, якщо пальне було придбано у нього третьою особою і відповідно до умов договору купівлі-продажу (постачання), зберігається у Товариства до фактичної передачі покупцю, а Товариство в свою чергу зберігає це пальне у резервуарах АЗС партнера за договором зберігання?;

6. Чи зобов’язано Товариство вести дані в Реєстрі, якщо пальне, що було придбано у нього третьою особою і відповідно до умов договору купівлі-продажу (постачання) зберігається у Товариства до передачі покупцю, а Товариство в свою чергу зберігає це пальне у резервуарах АЗС партнера Товариства за договором зберігання?;

7. Чи зобов’язані власники АЗС вести дані в Реєстрі щодо резервуарів, що розміщені на території АЗС?;

8. Чи вважається лічильник, що встановлений на заправній колонці АЗС, витратоміром-лічильником в розумінні Порядку Постанови № 891.

Щодо питання 1.

Розпорядник акцизного складу - суб’єкт господарювання, зокрема, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), крім суб’єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Підпунктом 4 пункту 1 Порядку Постанови № 891 визначено, що обіг пального - будь-які операції, що передбачають:

  • фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції);
  • фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції).

Щодо питання 2.

Реєстр - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.

Щодо питань 3 - 6.

Підпунктом 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу встановлено, що платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Реалізацією пального для цілей розділу VI цього Кодексу є будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (утому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).

Відносини на умовах договору про надання послуг регулюються нормами Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - Цивільний кодекс), згідно зі ст. 901 якого за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

При цьому ст. 902 Цивільного кодексу передбачено, що виконавець повинен надати послугу особисто або у випадках, встановлених договором, має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

Таким чином, під час передачі підприємством (замовником) власного пального третій особі (виконавцю) на виконання умов договору про надання послуг здійснюється передача (відпуск, відвантаження) пального від замовника до виконавця, що є операцією з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, тому замовник при здійсненні таких операцій є особою, що реалізує пальне.

Щодо питання 7.

Стаціонарні АЗС - комплекс споруд для приймання та відпуску нафтопродуктів з наземним або підземним розміщенням резервуарів і з незблокованими з ними паливо-, масло- та газороздавальними колонками.

Отже, на АЗС проходить операція зберігання пального, що водночас підпадає під визначення акцизного складу відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу та на якому згідно пункту 4 постановою № 891 повинен вестись в Реєстрі за кожним розпорядником акцизного складу облік обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД по резервуару.

Щодо питання 8.

Технічним регламентом законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (далі - ТР) встановлено вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями.

Засоби вимірювання витратоміри та рівноміри повинні проходити процедуру оцінки відповідності по своїм модулям (В та Р) згідно з ТР.

Питання приналежності засобів вимірювання, а саме лічильника та витратоміра на АЗС належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт» та Мінекономрозвитку України, а відповідно до вимог постанови № 891 ДФС створює та веде Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
17.10.2025
Зовнішня торгівля України за січень – cерпень 2025 року
Коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,50 (за січень – серпень 2024 року – 0,61).   Більше за темою: Посередницькі послуги у сфері ЗЕД Лист-обґрунтування до ЗЕД-контракту для банку: як скласти За січень – серпень 2025 року експорт товарів становив 26 406,0 млн...
17.10.2025
Який документ підтверджує знищення майна для перерахунку податку на нерухомість
Підтвердженням внесення, зокрема, даних за пошкоджене та знищене майно всіх форм власності є Витяг з Реєстру майна, який можна отримати через «Дію», самостійно через мобільний додаток «Дія» або на порталі diia.gov.ua. Також є можливість звернутися за отриманням Витягу до...
17.10.2025
У яких випадках ФОП-єдинники, за яких роботодавець сплачує ЄСВ, подають додаток 1 до декларації
Розглянемо, коли ФОП-єдинники подають і не подають додаток 1 до Податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця. Більше за темою: Небезпечні помилки підприємців-єдинників Оподаткування фізосіб – єдинників першої – третьої груп: основні правила У...
Кращі матеріали