Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Необходимость оборудования АЗС расходомерами-счетчиками

02.08.2018 1566 0 0

За каждым распорядителем акцизного склада в Реестре должен вестись учет объема оборота и остатка горючего по каждому коду товарной подкатегории согласно УКТВЭД в разрезе всех имеющихся у распорядителя акцизного склада резервуаров и акцизных складов, где должны быть установлены (расположены) расходомеры и уровнемеры (п. 4 Порядка ведения Единого государственного реестра расходомеров-счетчиков и уровнемеров - счетчиков уровня топлива в резервуаре, передачи учетных данных с них электронными средствами связи, утвержденного постановлением КМУ от 22.11.2017 г. № 891, далее - Порядок № 891).
 


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 27.07.2018 р. № 3302/6/99-99-12-01-02-15/ІПК

Про застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891

Державна фіскальна служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула лист Товариства щодо застосування норм постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 »Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого та реалізованого пального і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку» (далі - Порядок Постанова № 891) та в межах компетенції повідомляє таке.

У запиті Товариство звертається з проханням надати наступну інформацію:

1. Чи є Товариство в розумінні Порядку Постанови № 891 розпорядником акцизного складу, якщо воно орендує резервуари для зберігання палива перед наступним продажом його третім особам?;

2. Чи зобов’язано Товариство вести дані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), передбаченого Порядком Постанови № 891, якщо воно орендує резервуари для зберігання придбаного палива перед наступним його продажом третім особам?;

3. Чи є Товариство в розумінні Порядку Постанови № 891, розпорядником акцизного складу, якщо воно здійснює зберігання палива у третьої особи на підставі договору зберігання?;

4. Чи зобов’язано Товариство вести дані в Реєстрі, якщо воно здійснює зберігання палива у третьої особи на підставі договору зберігання?;

5. Чи є Товариство в розумінні Порядку Постанови № 891, розпорядником акцизного складу, якщо пальне було придбано у нього третьою особою і відповідно до умов договору купівлі-продажу (постачання), зберігається у Товариства до фактичної передачі покупцю, а Товариство в свою чергу зберігає це пальне у резервуарах АЗС партнера за договором зберігання?;

6. Чи зобов’язано Товариство вести дані в Реєстрі, якщо пальне, що було придбано у нього третьою особою і відповідно до умов договору купівлі-продажу (постачання) зберігається у Товариства до передачі покупцю, а Товариство в свою чергу зберігає це пальне у резервуарах АЗС партнера Товариства за договором зберігання?;

7. Чи зобов’язані власники АЗС вести дані в Реєстрі щодо резервуарів, що розміщені на території АЗС?;

8. Чи вважається лічильник, що встановлений на заправній колонці АЗС, витратоміром-лічильником в розумінні Порядку Постанови № 891.

Щодо питання 1.

Розпорядник акцизного складу - суб’єкт господарювання, зокрема, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), крім суб’єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Підпунктом 4 пункту 1 Порядку Постанови № 891 визначено, що обіг пального - будь-які операції, що передбачають:

  • фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції);
  • фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції).

Щодо питання 2.

Реєстр - електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.

Щодо питань 3 - 6.

Підпунктом 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу встановлено, що платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Реалізацією пального для цілей розділу VI цього Кодексу є будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (утому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).

Відносини на умовах договору про надання послуг регулюються нормами Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - Цивільний кодекс), згідно зі ст. 901 якого за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

При цьому ст. 902 Цивільного кодексу передбачено, що виконавець повинен надати послугу особисто або у випадках, встановлених договором, має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним у повному обсязі перед замовником за порушення договору.

Таким чином, під час передачі підприємством (замовником) власного пального третій особі (виконавцю) на виконання умов договору про надання послуг здійснюється передача (відпуск, відвантаження) пального від замовника до виконавця, що є операцією з реалізації пального у розумінні абзацу другого пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, тому замовник при здійсненні таких операцій є особою, що реалізує пальне.

Щодо питання 7.

Стаціонарні АЗС - комплекс споруд для приймання та відпуску нафтопродуктів з наземним або підземним розміщенням резервуарів і з незблокованими з ними паливо-, масло- та газороздавальними колонками.

Отже, на АЗС проходить операція зберігання пального, що водночас підпадає під визначення акцизного складу відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу та на якому згідно пункту 4 постановою № 891 повинен вестись в Реєстрі за кожним розпорядником акцизного складу облік обсягу обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД по резервуару.

Щодо питання 8.

Технічним регламентом законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (далі - ТР) встановлено вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюваннями.

Засоби вимірювання витратоміри та рівноміри повинні проходити процедуру оцінки відповідності по своїм модулям (В та Р) згідно з ТР.

Питання приналежності засобів вимірювання, а саме лічильника та витратоміра на АЗС належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт» та Мінекономрозвитку України, а відповідно до вимог постанови № 891 ДФС створює та веде Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу

Лучшие материалы