Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Деякі питання застосування санкцій по акцизному податку

28.07.2017

Головне управління ДФС у м. Києві інформує, що Державною фіскальною службою України розроблено Рекомендації щодо застосування санкцій за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, а також неподання податкової звітності, інших санкцій в частині акцизного податку, притягнення до адміністративної відповідальності (далі – Рекомендації).

Рекомендації запроваджуються з метою забезпечення належного застосування штрафу за здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку (п. 117.3 ст. 117 Податкового кодексу України та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН (ст. 1202 ПКУ), а також неподання податкової звітності, інших санкцій під час контролю за справлянням акцизного податку, притягнення до адміністративної відповідальності.

Щодо здійснення операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку

Пунктом 117.3 ст. 117 Кодексу встановлено накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального у разі здійснення такими суб’єктами господарювання (далі – СГ) операцій з реалізації пального без реєстрації платниками акцизного податку, у порядку передбаченому цим Кодексом.

Акцизний податок – це непрямий податок на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених Кодексом як підакцизні, що включається до ціни таких товарів (продукції) (п.п. 14.1.4 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Підпунктом 194.1.1 п. 194.1 ст. 194 Кодексу передбачено обов’язкове додання податку на додану вартість до ціни товарів/послуг.

Отже, вартість реалізованого пального та, відповідно, сума з якої відбувається накладення штрафних санкцій встановлених п. 117.3 ст. 117 Кодексу, визначаються з урахуванням податку на додану вартість.

Порядок реєстрації платників акцизного податку визначено п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу та розділом ІІ Порядку електронного адміністрування реалізації пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального» (далі – Порядок № 113).

Форма заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального № 1-АКП (далі – Заява) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.03.2016 за № 405/28535 (далі – наказ № 218).

У Заяві надається інформація про всі введені в експлуатацію пункти (склади, комплекси, станції, інші об’єкти) з реалізації пального. Такі відомості мають містити перелік всіх пунктів з реалізації пального, де платником здійснюються операції, що відносяться до операцій з реалізації пального, визначені абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, незалежно від того, перебувають чи ні такі пункти у власності або оренді платника податку.

Дотримання Порядку № 113 необхідно для упередження застосування штрафних санкцій встановлених п. 117.3 ст. 117 Кодексу.

Датою реєстрації платника акцизного податку є дата включення його до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального.

Отже, у разі здійснення юридичною особою або фізичною особою - підприємцем реалізації пального за відсутності відомостей про реєстрації такої особи в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального на такого СГ накладається штраф встановлений п. 117.3 ст. 117 Кодексу, у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального. Вартість реалізованого пального визначається за ціною такого пального з урахуванням податку на додану вартість.

Звертаємо увагу, що законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)» (далі – Закон № 1797) з 1 січня 2017 року підрозділ 10 «Інші перехідні положення розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 201, згідно якого штрафні санкції за:

   здійснення СГ операцій з реалізації пального в ємностях до двох літрів без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку, передбачені п. 117.3 ст. 117 Кодексу, не застосовуються з дати виникнення зобов’язання щодо такої реєстрації (крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (абзац другий п.п. 14.1.212. п. 14.1 ст. 14 Кодексу));

   порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН, передбачені ст. 1202 Кодексу, не застосовуються до осіб, які реалізують пальне в ємностях до двох літрів з дати виникнення зобов’язання щодо такої реєстрації».

Джерело: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podat...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
06.10.2025
Дивіденди виплачено ФО за договором відступлення права вимоги, укладеним із нерезидентом – учасником ЮО: що з оподаткуванням
Дохід у вигляді заборгованості виплачений на підставі договору прав вимоги юридичною особою – резидентом на користь фізичної особи – резидента включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставк...
06.10.2025
Які ФОП-єдинники з 1 жовтня звільняються від сплати єдиного внеску за себе
Чи звільняються ФОП – платники єдиного податку які є: мобілізованими та мають найманих працівників; перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами; перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та отримують державну допомогу на дитину, від о...
06.10.2025
Стало можливим отримати електронний витяг із Держземкадастру про ділянку з відомостями про речові права з Держреєстру речових прав на нерухоме майно
З 1 січня 2025 року за надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, що містить відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, додатково сплачується адміністративний збір за надання інформації з цього реєстру: 80 грн – отримання в паперовій формі; 40 грн &...
Кращі матеріали