Чи треба застосовувати РРО підприємцеві-єдиннику в разі комісійної торгівлі?
Індивідуальна податкова консультація ДФС від 07.03.19 р. № 952/Н/99-99-14-05-01-14/ІПК (далі – ІПК № 952) актуальна для підприємців – платників єдиного податку другої групи. Праналізувавши норми Податкового кодексу і Закону від 06.07.95 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торогівлі, громадського харчування і послуг» (далі – Закон № 265), фахівці фіскальної служби дійшли висновку, що РРО підприємцеві застосовувати треба, але тільки тоді, коли обсяг виручки протягом календарного року перевищив 1 млн грн., або перейти виключно на безготівкові розрахунки
Дійсно, застосовувати РРО при комісійній торгівлі підприємець – єдинник другої групи повинен. Обов'язок застосовувати РРО при проведенні розрахункових операцій передбачено п. 1 ст. 3 Закону № 265.
Але коли це треба робити? Згідно з п. 296.10 ПК та п. 6 ст. 9 Закону № 265 такий підприємець повинен почати застосовувати РРО, коли його дохід протягом календарного року перевищив 1 млн грн.
Як бачимо, у п. 296.10 ПК ідеться про доходи, а в ІПК № 952 – про обсяг виручки. А це різні поняття. При комісійній торгівлі до доходу включається тільки комісійна винагорода підприємця-комісіонера (п. 292.4 ПК). А обсяг виручки – це всі кошти, які отримав підприємець, у тому числі і від продажу комісійного товару.
Розмір доходу для розрахунку вартісного критерію (понад 1 млн грн.) розраховується з огляду на норми п. 292.4 ПК (Індивідуальна податкова консультація ДФС від 16.08.17 р. № 1633/Б/99-99-13-01-02-14/ІПК).
І якщо дотримуватися роз'яснень з ІПК № 952, то момент початку застосування РРО настане набагато раніше, ніж повинен наступити згідно з п. 296.10 ПК.
Крім того, хочемо попередити підприємців-комісіонерів, що застосовувати РРО їм доведеться – незалежно від обсягу доходу – у разі реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів і виробів медичного призначення.
Коментарі до матеріалу
Відсортовано: по часу за популярністю
Всього коментарів 2