Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Митна вартість однакових товарів буде єдина по всій Україні, - Законопроект

14 вересня у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №3085 «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів)». Автори документу – Н. Южаніна, Т. Острікова, А. Геращенко.

Законопроектом пропонується доповнити частину другу статті 64 Митного кодексу положеннями про те, що митна вартість товарів, яка визначається за резервним методом, повинна бути єдиною на митній території України для всіх товарів, які є між собою однаковими (вироблені одним виробником, доставлені в Україну на однакових умовах поставки та які знаходяться в інших однакових умовах зовнішньоекономічної діяльності).

Така митна вартість дорівнює середній (зіставній) ціні на товар. При цьому для цілей вказаної статті під середньою (зіставною) розуміється єдина на митній території України ціна на товар, яка відповідає ціні, що склалась при імпорті цього товару в Україну (випуску у вільний обіг) з урахуванням умов поставки та умов здійснення розрахунків, обчисленій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.

Методологія розрахунку середньої (зіставної) ціни на товар, порядок ведення, актуалізації і оприлюднення інформаційної бази даних середніх (зіставних) цін на товари визначається знову ж таки урядом.

Розрахунок середніх (зіставних) цін на товари, ведення, актуалізація та оприлюднення бази даних єдиних середніх (зіставних) цін, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

З метою забезпечення прозорості та контролю за розрахунком цін, законопроектом передбачається створення єдиної інформаційної бази даних середніх (зіставних) цін на товари, яка буде у вільному доступі.

Як констатується в пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою вирішення проблем, які виникають при визначенні за резервним методом митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту.

Існуюча на поточний час практика застосування посадовими особами органів доходів і зборів статті 64 Митного кодексу України свідчить про те, що внаслідок відсутності в Митному кодексі України механізму визначення та застосування показників митної вартості, які використовуються при визначенні митної вартості товарів за резервним методом, мають місце випадки, коли до однакових товарів (вироблених одним виробником, доставлених в Україну на однакових умовах поставки та які знаходяться в інших однакових умовах зовнішньоекономічної діяльності) застосовуються різні числові значення митної вартості.

«Це створює можливість суб’єктивного підходу посадових осіб органів доходів і зборів до визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України, на як наслідок можливість зниження бази оподаткування та зменшення надходжень митних платежів до Держбюджету України.

Можливість застосування різних числових значень митної вартості до одного і того ж товару в різни територіальних органах доходів і зборів призводить до того, що суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності перед митним оформленням імпортованих товарів через корупційні шляхи шукають той орган доходів і зборів, де митне оформлення товарів можна буде здійснити за мінімальною митною вартістю, іноді навіть нижчою, ніж зазначено в таблиці ризиків.

Запропонований механізм не змінює порядок застосування методів визначення митної вартості, визначений статтею 57 Митного кодексу України. Головним методом визначення митної вартості залишається основний.

Основною метою законопроекту є недопустимість суб’єктивного підходу до застосування методів визначення митної вартості посадовими особами органів доходів і зборів та створення умов для неможливості переходу на другорядні методи визначення митної вартості без достатніх на це підстав.

З цією метою законопроектом підсилюються права імпортера в частині контролю за послідовністю застосування посадовими особами органів доходів і зборів основного та другорядних методів визначення митної вартості та встановлюється вимога до посадових осіб органів щодо надання письмового обґрунтування причин, які свідчать про невідповідність обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 Митного кодексу України та встановлюється перелік обов’язкових відомостей, які повинні міститись у такому обґрунтуванні.

У випадку, коли є обґрунтовані підстави для застосування другорядних методів визначення митної вартості (використання першого методу визначення митної вартості є неможливим), законопроектом встановлюються правила одноманітного застосування цінової бази для оцінки ризиків.

В
ідповідно до розділу 7 загального додатку до стандартних правил 9.4 – 9.6 розділу 9 загального додатку до Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур (Кіотська конвенція) законопроектом пропонується створити відкриту базу знеособленої інформації, яка стосується митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, - йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/Mitna-v...

Читайте додатково Формування єдиного підходу до митного оформлення товарів

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
18.07.2025
Чи можлива відпустка після закінчення трудового договору
Чи може працівник по закінченню строкового трудового договору, взяти відпустку з подальшим звільненням? Більше за темою: Виїзд заброньованих працівників за кордон у відпустку: чи можливо? Надання відпустки після звільнення з військової служби Чи може працівник по закінченню строкового трудово...
18.07.2025
Як через Електронний кабінет отримати Довідку про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи)
Отримати Довідку про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи) або обґрунтовану відмову у її видачі можна через приватну частину Електронного кабінету (вкладка «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи»). Більше за темою: Дивіденди нерезидентам в інвал...
18.07.2025
Працівник уклав трудові угоди з трьома роботодавцями: як оплачуватимуть лікарняні
Нові норми застосовуються до страхових випадків, які настали з 4 квітня 2025 року. Більше за темою: Лікарняні та декретні сумісникам у 2025 році: коли та як оплачувати Моя донька одночасно працює на умовах трудового договору на трьох підприємствах. Чи має вона право на допомогу по тимчасовій н...
Кращі матеріали
Центр сповіщень