Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Митна вартість однакових товарів буде єдина по всій Україні, - Законопроект

14 вересня у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №3085 «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо митної вартості товарів)». Автори документу – Н. Южаніна, Т. Острікова, А. Геращенко.

Законопроектом пропонується доповнити частину другу статті 64 Митного кодексу положеннями про те, що митна вартість товарів, яка визначається за резервним методом, повинна бути єдиною на митній території України для всіх товарів, які є між собою однаковими (вироблені одним виробником, доставлені в Україну на однакових умовах поставки та які знаходяться в інших однакових умовах зовнішньоекономічної діяльності).

Така митна вартість дорівнює середній (зіставній) ціні на товар. При цьому для цілей вказаної статті під середньою (зіставною) розуміється єдина на митній території України ціна на товар, яка відповідає ціні, що склалась при імпорті цього товару в Україну (випуску у вільний обіг) з урахуванням умов поставки та умов здійснення розрахунків, обчисленій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.

Методологія розрахунку середньої (зіставної) ціни на товар, порядок ведення, актуалізації і оприлюднення інформаційної бази даних середніх (зіставних) цін на товари визначається знову ж таки урядом.

Розрахунок середніх (зіставних) цін на товари, ведення, актуалізація та оприлюднення бази даних єдиних середніх (зіставних) цін, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

З метою забезпечення прозорості та контролю за розрахунком цін, законопроектом передбачається створення єдиної інформаційної бази даних середніх (зіставних) цін на товари, яка буде у вільному доступі.

Як констатується в пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою вирішення проблем, які виникають при визначенні за резервним методом митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту.

Існуюча на поточний час практика застосування посадовими особами органів доходів і зборів статті 64 Митного кодексу України свідчить про те, що внаслідок відсутності в Митному кодексі України механізму визначення та застосування показників митної вартості, які використовуються при визначенні митної вартості товарів за резервним методом, мають місце випадки, коли до однакових товарів (вироблених одним виробником, доставлених в Україну на однакових умовах поставки та які знаходяться в інших однакових умовах зовнішньоекономічної діяльності) застосовуються різні числові значення митної вартості.

«Це створює можливість суб’єктивного підходу посадових осіб органів доходів і зборів до визначення митної вартості товарів, які імпортуються на митну територію України, на як наслідок можливість зниження бази оподаткування та зменшення надходжень митних платежів до Держбюджету України.

Можливість застосування різних числових значень митної вартості до одного і того ж товару в різни територіальних органах доходів і зборів призводить до того, що суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності перед митним оформленням імпортованих товарів через корупційні шляхи шукають той орган доходів і зборів, де митне оформлення товарів можна буде здійснити за мінімальною митною вартістю, іноді навіть нижчою, ніж зазначено в таблиці ризиків.

Запропонований механізм не змінює порядок застосування методів визначення митної вартості, визначений статтею 57 Митного кодексу України. Головним методом визначення митної вартості залишається основний.

Основною метою законопроекту є недопустимість суб’єктивного підходу до застосування методів визначення митної вартості посадовими особами органів доходів і зборів та створення умов для неможливості переходу на другорядні методи визначення митної вартості без достатніх на це підстав.

З цією метою законопроектом підсилюються права імпортера в частині контролю за послідовністю застосування посадовими особами органів доходів і зборів основного та другорядних методів визначення митної вартості та встановлюється вимога до посадових осіб органів щодо надання письмового обґрунтування причин, які свідчать про невідповідність обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 Митного кодексу України та встановлюється перелік обов’язкових відомостей, які повинні міститись у такому обґрунтуванні.

У випадку, коли є обґрунтовані підстави для застосування другорядних методів визначення митної вартості (використання першого методу визначення митної вартості є неможливим), законопроектом встановлюються правила одноманітного застосування цінової бази для оцінки ризиків.

В
ідповідно до розділу 7 загального додатку до стандартних правил 9.4 – 9.6 розділу 9 загального додатку до Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур (Кіотська конвенція) законопроектом пропонується створити відкриту базу знеособленої інформації, яка стосується митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, - йдеться в пояснювальній записці до законопроекту.

Джерело: http://finbalance.com.ua/news/Mitna-v...

Читайте додатково Формування єдиного підходу до митного оформлення товарів

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
14.02.2025
Изменения в законодательстве с 10 по 14 февраля 2025 года
Кабмин утвердил изменения к Порядку предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней Внесены изменения в постановление КМУ от 14.04.1997 № 346 «Об утверждении Порядка предоставления ежегодного основного отпуска продолжительностью до 56 календарных дней рук...
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
Новое
12.05.2025
Обложение НДФЛ стоимости подарков работнику и гиг-специалисту от резидента Дія Сіті
Является ли объектом обложения НДФЛ стоимость подарков работнику и гиг-специалисту от резидента Дія Сіті? Больше по теме: Резиденты Дія Сіті: налогообложение доходов специалистов Отношения резидента Дія Сіті с работниками и исполнителями гиг-контрактов Является ли объектом обложения НДФЛ стоимость...
12.05.2025
Особенности корректировки финрезультата до налогообложения при списании (прощении) денежной и/или товарной дебиторской задолженности
Должен ли плательщик налога на прибыль осуществить одновременно корректировку финансового результата до налогообложения на две налоговые разницы согласно п. 139.2 и пп. 140.5.10 НК при списании (прощении) денежной и/или товарной дебиторской задолженности? Больше по теме: Списание безнадежной задолж...
12.05.2025
В ЕГР компании впервые получили отметку о непрозрачной структуре собственности
15 компаний с непрозрачной структурой собственности в настоящее время зафиксированы в Едином государственном реестре. Больше по теме: Сведения о бенефициарах и структура собственности: когда подавать 15 компаний с непрозрачной структурой собственности в настоящее время зафиксированы в Едином госуда...
Лучшие материалы