• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Мінфін погодився із пропозицією спростити порядок отримання ліцензії на зберігання пального

17.12.2019 3052 0 3

Утішно, що на державному рівні визнають недоопрацювання деяких аспектів процедури ліцензування діяльності зі зберігання пального та планують їх підкоригувати.

Так, підготовлено законопроєкт від 25.10.19 р. № 2317 «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших законодавчих актів України (щодо покращення адміністрування акцизного податку» (далі – Проєкт № 2317), яким, зокрема, пропонується спростити порядок отримання ліцензії аграріями.

Дійсно, 03.12.19 р. Проєкт № 2317 прийнято за основу зі скороченням строку підготовки. Це означає, що час його підготовки до другого читання скорочено, проте точні строки не вказуються. Після прийняття Проєкту № 2317 у цілому та підписання Президентом документ публікується в офіційних виданнях і стає діючим законодавчим актом. До цього моменту норми, передбачені Проєктом № 2317, не підлягають застосуванню. Тому слід дочекатися набрання чинності новел, аби мати змогу оформити ліцензію за спрощеною процедурою.

Розглянемо основні зміни, що передбачаються Проєктом № 2317.

1. Спрощена процедура отримання ліцензії діятиме для тих, хто не реалізує пальне іншим особам та використовує його виключно для потреб власного споживання чи промислового перероблення. Після того як Проєкт № 2317 стане чинним законом, сільгоспвиробнику для отримання ліцензії достатньо буде подати заяву та квитанцію про оплату 780 грн. У заяві вказується загальна місткість резервуарів/ємностей та їх місце розташування, мета використання пального (для потреб власного споживання чи перероблення). Зауважимо, що загальна місткість ємностей означає максимальний об’єм пального, який може вміститися в усі резервуари аграрія.

2. Унесено уточнення до Податкового кодексу (далі – ПК) щодо акцизних складів та пересувних акцизних складів (далі – АС, ПАС). Так, не є ПАС транспортний засіб, що використовується суб’єктом господарювання (далі – ТЗ, СГ), який не є розпорядником АС та платником акцизу, для переміщення на митній території України власного пального для потреб власного споживання чи промислового перероблення, а також паливний бак ТЗ. До речі, раніше про паливний бак не йшлося.

3. Віднесено до операцій із використання пального для власного споживання операції із заправлення за договорами підряду. При цьому мають виконуватися певні умови: відсутність реалізації пального; заправлення напряму в паливний бак сільгоспмашин, що призначені для робіт на сільгоспземлях; право власності на такі машини належить іншим особам; роботи виконуються у встановлений договором строк та у визначеному місці (земельні ділянки, на яких виконуються підрядні роботи, зазначаються у договорі).

4. Змінено штрафні санкції за порушення платниками акцизу граничних строків реєстрації перших та других примірників акцизної накладної та розрахунків коригування. 

5. Передання пального через ТЗ уважатиметься реалізацією. Мається на увазі, що перехід права власності на пальне, що переміщується та/або зберігається у ТЗ, від одного СГ до іншого, вважається реалізацією пального з одного ПАС до іншого. При цьому СГ, від якого переходить право власності на таке пальне, уважається особою, яка реалізує пальне, а СГ, до якого воно переходить, – його отримувачем.

6. Надано можливість поповнити обсяг залишку пального в СЕАРП та СЕ. Усі СГ, які до 01.07.19 р. не підпадали під визначення платників акцизного податку, а з 01.07.19 р. стали такими, матимуть право одноразово до 20.01.20 р. включно подати заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕАРП та СЕ без сплати акцизного податку окремо за кожним АС/ПАС. У ній додатково вказується код ЄДРПОУ або реєстраційний номер платника податків. Разом із заявкою подається заява про проведення документальної перевірки податковою (призначається до 01.04.20 р.) достовірності даних, якщо обсяги пального у заявці відповідають одночасно таким умовам:

  • перебували на зберіганні в такого СГ на його АС станом на 01.07.19 р., але належали іншому СГ, який не є платником акцизу; були визначені в акцизних накладних щодо операцій із реалізації такого пального їх власнику (зареєстровані в ЄРАН до 01.07.19 р.); не обліковувалися в СЕАРП та СЕ станом на 01.07.19 р.;
  • отримані СГ після 01.07.19 р., а реалізовані платником до 30.06.19 р. включно; зазначені в акцизних накладних, складених на операції з реалізації їх власнику (зареєстровані в ЄРАН) до 01.07.19 р.; не обліковувалися в СЕАРП та СЕ станом на 01.07.19 р.

Отже, Проєкт № 2317 спрямований на полегшення процедури оформлення ліцензії аграріями, а також уточнення багатьох аспектів адміністрування акцизного податку на пальне. Але пам’ятайте, що до набрання чинності цього Проєкту слід керуватися нині діючими нормативно-правовими актами.


Міністерство фінансів України 

ЛИСТ 

від 06.12.19 р. № 11320-11-10/32310 

Щодо отримання ліцензії на право зберігання пального сільгосппідприємствами

Міністерство фінансів України розглянуло лист ГО «Всеукраїнський бухгалтерський клуб» від 29.10.19 р. № 1036/0032ВБК щодо отримання ліцензії на право зберігання пального сільськогосподарськими підприємствами з метою використання його для власних потреб та заповнення заявки на переміщення пального і повідомляє.

Практика застосування з 01.07.19 р. Системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ), яка передбачає наявність у суб’єктів господарювання ліцензії на право здійснення діяльності із зберігання пального, виявила особливості її функціонування в окремих галузях економіки, які не були враховані законодавством.

З огляду на зазначене, в Державній податковій службі України працювала робоча група із залученням представників органів виконавчої влади та бізнесу з розгляду проблемних питань функціонування СЕАРП та СЕ, утворена відповідно до доручення голови Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева.

Робоча група розглядала пропозиції бізнесу щодо удосконалення роботи СЕАРП та СЕ. Напрацьовані зазначеною робочою групою пропозиції було надано на розгляд Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики та відображено в проєкті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо покращення адміністрування акцизного податку)» (реєстр. № 2317 від 25.10.19 р.), внесеному народними депутатами України Данилом Гетманцевим та іншими. На пленарному засіданні Верховної Ради України 03.12.19 р. законопроєкт прийнято за основу із скороченням строку підготовки.
Зокрема, проєктом Закону передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, для отримання ліцензії на вказану діяльність подають лише заяву.

У заяві зазначається інформація про мету використання пального – для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів (ємностей), які використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місце розташування.
Законопроєктом також пропонується встановити, що не є акцизним складом пересувним:

а) транспортний засіб, що використовується суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;

б) паливний бак транспортного засобу.

Проєктом Закону до власного споживання передбачено віднести операції із заправлення пальним за договорами підряду при одночасному виконанні таких умов:
<...>
б) заправлення здійснюється в паливний бак машин, механізмів, техніки і обладнання для агропромислового комплексу, паливний бак транспортних засобів спеціального призначення або паливний бак спеціального обладнання або пристрою, які:

  • призначені для виконання робіт на землях сільськогосподарського чи лісового призначення або землях, наданих гірничим підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, а також для виконання робіт з будівництва доріг;
  • належать іншим особам;
  • виконують роботи протягом терміну дії договору підряду виключно на зазначених у цьому пункті землях, які знаходяться у власності або користуванні замовника.

Враховуючи викладене, після прийняття законопроєкту № 2317 будуть внесені відповідні зміни до наказу Міністерства фінансів України від 08.05.19 р. № 188 «Про затвердження форми заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, та Порядку її заповнення».

Крім того повідомляємо, що проєкт регуляторного акта стосовно внесення змін до вищевказаного наказу для громадського обговорення та отримання пропозицій буде оприлюднено на офіційному сайті Міністерства фінансів України.

В. о. директора Департаменту податкової політики та нагляду за фіскальними органами

В. ОВЧАРЕНКО

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали