Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Механізм подання Мін'юстом відомостей до ДПС, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно

26.03.2024 11 0 0

Відповідно до пп. 266.7.4 Податкового кодексу (далі – ПК) органи державної реєстрації прав на нерухоме майно зобов’язані у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичними та юридичними особами, станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному КМУ. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій, надає відомості у строки та в порядку, встановлені пп. 70.16.71 ПК, – не пізніше наступного робочого дня після дня внесення у встановленому законодавством порядку до Єдиного державного демографічного реєстру інформації – про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичної особи, а також про серії (за наявності) та номери недійсних паспортів.

У разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем ДПС, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

Порядок подання відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджений постановою КМУ від 31.05.2012 № 476 (далі – Порядок № 476).

Суб’єктом подання відомостей є Мін’юст (п. 2 Порядку № 476).

Мін’юст подає протягом 15 днів після закінчення податкового (звітного) кварталу ДПС відомості станом на перше число відповідного кварталу (п. 3 Порядку № 476).

Пунктом 4 Порядку № 476 визначено, що Мін’юст подає ДПС відомості про об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів (далі – нерухоме майно), із зазначенням:

  • прізвища, власного імені та по батькові (за наявності) фізичної особи,
  • реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті),
  • найменування юридичної особи та її податкового номера,
  • адреси і типу нерухомого майна,
  • його реєстраційного номера та коду адміністративно-територіальної одиниці,
  • загальної та житлової площі нерухомого майна,
  • виду спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної власності),
  • розміру частки у праві спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної часткової власності),
  • підстави виникнення права власності і дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Передача Мін’юстом до ДПС зазначених відомостей здійснюється шляхом електронної інформаційної взаємодії між інформаційними ресурсами Мін’юсту та ДПС з використанням електронних комунікаційних мереж.

Згідно з п. 5 Порядку № 476, відомості, що надійшли до ДПС, вносяться до баз даних інформаційних систем ДПС, обробляються та використовуються з урахуванням вимог Законів від 01.06.2010 № 2297-VІ «Про захист персональних даних», від 05.07.1994 № 80/94-ВР «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», передбачених для інформації з обмеженим доступом.

Подання відомостей здійснюється на безоплатній основі (п. 6 Порядку № 476).

Головне управління ДПС у Черкаській області

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали