Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Матеріали для капремонту: способи закупівлі

Під час здійснення процедури закупівлі робіт (капітального ремонту) виникла потреба для виконання цих робіт закупити матеріали, вартість яких перевищила 200 тис. грн.

У публікації:

Міська рада замовляє своєму комунальному підприємству проведення капітального ремонту. Проте вартість матеріалів для ремонту перевищила 200 тис. грн. Чи потрібно замовнику у такому разi проводити процедуру закупівлі необхідних матеріалів? Якщо так, то у який спосіб краще провести таку процедуру закупівлі?

СИТУАЦІЯ

Міська рада замовляє своєму комунальному підприємству проведення капітального ремонту. Проте вартість матеріалів для ремонту перевищила 200 тис. грн. Чи потрібно замовнику у такому разi проводити процедуру закупівлі необхідних матеріалів? Якщо так, то у який спосіб краще провести таку процедуру закупівлі?

РІШЕННЯ

Відповідно до частини 2 статті 317 Господарського кодексу України (ГК) для здійснення робіт у капітальному будівництві можнаукладати договори підряду:

  • на капітальне будівництво (у т. ч. субпідряду);
  • на виконання проектних і досліджувальних робіт;
  • на виконання геологічних, геодезичних та інших робіт, необхідних для капітального будівництва;
  • інші договори.

Загальні умови договорів підряду визначають відповідно до положень Цивільного кодексу України (ЦК) про договір підряду, якщо інше не передбачено ГК.

Як передбачено частиною 3 статті 317 ГК, господарські відносини у сфері матеріально-технічного забезпечення капітального будівництва регулюють відповідні договори підряду, якщо інше не передбачено законодавством або договором сторін. За згодою сторін будівельні поставки можуть здійснюватися на основі договорів поставки.

Забезпечення будівництва матеріалами, технологічним, енергетичним, електротехнічним та іншим устаткуванням покладається на підрядника, якщо інше не передбачено законодавством або договором (ч. 3 ст. 318 ГК).

До того ж із зазначеним положенням ГК кореспондує норма частини 1 статті 839 ЦК, згідно з якою підрядник зобов’язаний виконати роботу, визначену договором підрядузі свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

Водночас постанова КМУ від 01.08.2005 № 668 затверджує Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі — Загальні умови).

Так, згідно з пунктом 56 Загальних умов сторона, яка за договором підряду забезпечує роботи матеріальними ресурсами, відповідає за їх якість і відповідність вимогам, установленим нормативними документами та проектною документацією. Договором підряду можна передбачити узгодження з іншою стороною питання щодо вибору продавців (постачальників) матеріальних ресурсів.

Відповідно до пункту 57 Загальних умов, у разі коли зобов’язання щодо забезпечення робіт матеріальними ресурсами покладено на замовника, підрядник зобов’язаний вжити заходів до їх збереження.

З огляду на зазначене, у договорі підряду сторони визначають, на кого саме (підрядника чи замовника) покладається забезпечення будівництва матеріалами.

Отже, міська рада під час здійснення закупівлі робіт із капітального ремонту вартість матеріалів може включити до кошторису на роботи. Тобто підряднику потрібно буде самому здійснити закупівлю матеріалів.

У разі якщо підрядник (комунальне підприємство) є замовником у розумінні норм Закону про закупівлі та з огляду на те, що вартість матеріалів перевищує 200 тис. грн., а отже, перевищує вартісні межі застосування цього Закону, то підрядник має здійснити закупівлю матеріалів за однією з процедур, встановлених Законом про закупівлі.

Водночас замовник (міська рада) може закупити окремо матеріали для виконання робіт із капітального ремонту із застосуванням Закону про закупівлі і передати закуплені матеріали підряднику для виконання робіт на об’єкті.

 

Джерело: http://golovbukh.ua/mcfr-portal/our_p...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення КІК операцій з резидентами України
У графі 32 Звіту про КІК зазначають всі без виключення операції КІК, проведені із нерезидентами – пов’язаними особами відносно такої КІК. Така інформація відображається по кожній операції окремо без її деталізації. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Коментар до Закону № 3706 (КІК) ...
03.10.2025
Чи потрібно з 1 жовтня ФОП-єдиннику без найманих працівників у разі продажу підакцизних товарів сплачувати за себе ЄСВ у подвійному розмірі
Сплата єдиного внеску за себе фізособами-підприємцями (без найманих працівників), які проводять господарську діяльність з продажу підакцизних товарів, здійснюється з 1 жовтня 2025 року без змін – у межах від мінімального страхового внеску до страхового внеску, обчисленого з максимальної величи...
03.10.2025
Заповнення Звіту про КІК у разі здійснення операцій, що не впливають на фінрезультат до оподаткування
Податковим кодексом та Порядком заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту і подання до контролюючого органу не визначено винятку щодо відображення операцій залежно від фінансового результату до оподаткування таких операцій. Більше за темою: Коментар до Закону № 37...
Кращі матеріали