Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Матеріали для капремонту: способи закупівлі

Під час здійснення процедури закупівлі робіт (капітального ремонту) виникла потреба для виконання цих робіт закупити матеріали, вартість яких перевищила 200 тис. грн.

У публікації:

Міська рада замовляє своєму комунальному підприємству проведення капітального ремонту. Проте вартість матеріалів для ремонту перевищила 200 тис. грн. Чи потрібно замовнику у такому разi проводити процедуру закупівлі необхідних матеріалів? Якщо так, то у який спосіб краще провести таку процедуру закупівлі?

СИТУАЦІЯ

Міська рада замовляє своєму комунальному підприємству проведення капітального ремонту. Проте вартість матеріалів для ремонту перевищила 200 тис. грн. Чи потрібно замовнику у такому разi проводити процедуру закупівлі необхідних матеріалів? Якщо так, то у який спосіб краще провести таку процедуру закупівлі?

РІШЕННЯ

Відповідно до частини 2 статті 317 Господарського кодексу України (ГК) для здійснення робіт у капітальному будівництві можнаукладати договори підряду:

  • на капітальне будівництво (у т. ч. субпідряду);
  • на виконання проектних і досліджувальних робіт;
  • на виконання геологічних, геодезичних та інших робіт, необхідних для капітального будівництва;
  • інші договори.

Загальні умови договорів підряду визначають відповідно до положень Цивільного кодексу України (ЦК) про договір підряду, якщо інше не передбачено ГК.

Як передбачено частиною 3 статті 317 ГК, господарські відносини у сфері матеріально-технічного забезпечення капітального будівництва регулюють відповідні договори підряду, якщо інше не передбачено законодавством або договором сторін. За згодою сторін будівельні поставки можуть здійснюватися на основі договорів поставки.

Забезпечення будівництва матеріалами, технологічним, енергетичним, електротехнічним та іншим устаткуванням покладається на підрядника, якщо інше не передбачено законодавством або договором (ч. 3 ст. 318 ГК).

До того ж із зазначеним положенням ГК кореспондує норма частини 1 статті 839 ЦК, згідно з якою підрядник зобов’язаний виконати роботу, визначену договором підрядузі свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором.

Водночас постанова КМУ від 01.08.2005 № 668 затверджує Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі — Загальні умови).

Так, згідно з пунктом 56 Загальних умов сторона, яка за договором підряду забезпечує роботи матеріальними ресурсами, відповідає за їх якість і відповідність вимогам, установленим нормативними документами та проектною документацією. Договором підряду можна передбачити узгодження з іншою стороною питання щодо вибору продавців (постачальників) матеріальних ресурсів.

Відповідно до пункту 57 Загальних умов, у разі коли зобов’язання щодо забезпечення робіт матеріальними ресурсами покладено на замовника, підрядник зобов’язаний вжити заходів до їх збереження.

З огляду на зазначене, у договорі підряду сторони визначають, на кого саме (підрядника чи замовника) покладається забезпечення будівництва матеріалами.

Отже, міська рада під час здійснення закупівлі робіт із капітального ремонту вартість матеріалів може включити до кошторису на роботи. Тобто підряднику потрібно буде самому здійснити закупівлю матеріалів.

У разі якщо підрядник (комунальне підприємство) є замовником у розумінні норм Закону про закупівлі та з огляду на те, що вартість матеріалів перевищує 200 тис. грн., а отже, перевищує вартісні межі застосування цього Закону, то підрядник має здійснити закупівлю матеріалів за однією з процедур, встановлених Законом про закупівлі.

Водночас замовник (міська рада) може закупити окремо матеріали для виконання робіт із капітального ремонту із застосуванням Закону про закупівлі і передати закуплені матеріали підряднику для виконання робіт на об’єкті.

 

Джерело: http://golovbukh.ua/mcfr-portal/our_p...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
30.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказ от 11.09.2025) С 27 сентября изменяются правила регистрации НН: разъяснения ГНС Изменения в бронировании: что предусмотрено в Программе деятельности КМУ Для ФЛП и самозанятых – нов...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
Новое
03.10.2025
Заполнение Отчета о КИК при осуществлении КИК операций с резидентами Украины
В графе 32 Отчета о КИК указывают все без исключения операции КИК, проведенные с нерезидентами – связанными лицами в отношении такой КИК. Такая информация отображается по каждой операции в отдельности без ее детализации. Детальнее см. ниже. Больше по теме: Комментарий к Закону № 3706 (КИК) Н...
03.10.2025
Нужно ли с 1 октября ФЛП-единщику без наемных работников при продаже подакцизных товаров платить за себя ЕСВ в двойном размере
Уплата единого взноса за себя физлицами-предпринимателями (без наемных работников), ведущих хозяйственную деятельность по продаже подакцизных товаров, осуществляется с 1 октября 2025 года без изменений – в пределах от минимального страхового взноса до страхового взноса, исчисленного с максимал...
03.10.2025
Заполнение Отчета о КИК при осуществлении операций, не влияющих на финрезультат до налогообложения
Налоговым кодексом и Порядком заполнения Отчета о контролируемых иностранных компаниях, сокращенной формы Отчета и подачи в контролирующий орган не определены исключения относительно отражения операций в зависимости от финансового результата до налогообложения таких операций. Больше по теме: Коммен...
Лучшие материалы