Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Карантин і податкові перевірки: бути чи не бути

07.04.2020 347 0 0

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-9)» від 17.03.2020 р. № 533-IX (далі – Закон № 533) набув чинності. Розглянемо, що тепер буде з податковими перевірками.

Закон № 533 запроваджує мораторій на проведення таких податкових перевірок у період з 18.03.2020 р. по 31.05.2020 р.:

  • планові податкові перевірки та більшість позапланових документальних перевірок органів Державної податкової служби (включаючи документальні невиїзні перевірки);
  • фактичні перевірки (зокрема з питань здійснення розрахункових операцій, дотримання касової дисципліни (пп. 80.2.2 Податкового кодексу України, далі – ПКУ), «неоформлених трудових», несплати «зарплатних» податків (пп. 80.2.7 ПКУ);
  • документальні перевірки єдиного соціального внеску.

Водночас мораторій не поширюється на:

  • камеральні перевірки (при цьому спектр питань, що є предметом камеральних перевірок, дуже широкий і визначається пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ, передбачаючи таке:
  • камеральна перевірка проводиться на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – ПДВ) (даних Державної казначейської служби України, де відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
  • предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до них (далі – ПН/РК) у ЄРПН, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах);
  • документальні позапланові перевірки з питань відшкодування ПДВ та/або декларування від’ємного значення з ПДВ на суму, яка перевищує 100 тис. грн (пп. 78.1.8 ПКУ). Підстави та строки для проведення таких перевірок передбачені п. 200.11 ПКУ, а рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки (тобто 30 к. д.).
  • перевірки за заявою платника;
  • зупинення реєстрації ПН/РК – фактично процедури, пов’язані з «розблокуванням» ПН/РК, реєстрація яких зупинена, є нічим іншим, як класичними документальними перевірками за спрощеним форматом. Попри це жодних винятків стосовно цих фіскальних інструментів закон не містить;
  • зустрічні звірки – формально вони не є перевірками (п. 73.5 ПКУ), а тому їх мораторій не зачіпає;
  • запити податкових органів про надання інформації та копій документів – також ідеальний інструмент контролюючого органу.

Дія мораторію не розповсюджується на перевірки, завершені до 17.03.2020 року включно. За результатами таких перевірок оформлюється акт (довідка) та податкові повідомлення-рішення (далі – ППР) у загальному порядку.

Введення мораторію на проведення перевірок не позбавляє платників податків права подавати відповідно до п. 86.7 ст. 86 ПКУ заперечення до актів перевірок, завершених до запровадження мораторію, та оскаржувати прийняті за їх результатами ППР. Однак при цьому платники податків не зможуть взяти участь у розгляді заперечень/скарги на податкові повідомлення-рішення.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали