Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як обліковувати придбаний котел та витрати на його монтаж орендатору приміщення?

Підприємство (загальна система оподаткування) орендує приміщення у фізичної особи - підприємця (3 група). Було придбано електричний опалювальний котел вартістю 8 500 грн. і проведено його монтаж за 3200 грн (1450 грн - запчастини для монтажу, 1750 грн - монтажні роботи). До якої групи основних засобів можна віднести котел? Як правильно враховувати витрати по монтажу?

У даному випадку облік котла і витрат по його встановленню залежить від умов договору. Тобто в договорі повинно бути обумовлено порядок і можливість здійснення таких дій і, як наслідок, питання про те, чи будуть орендодавцем відшкодовуватися витрати на встановлення чи ні, чи можливий у разі припинення договору оренди демонтаж котла тощо.

Якщо договором чітко не визначено, то можливі два варіанти класифікації. Перший - придбання котла і витрати на його встановлення можна класифікувати як окремий об'єкт та обліковувати його на субрахунку 104 "Машини та обладнання".

Другий - придбання котла і витрати, пов'язані з його встановленню, можна класифікувати як поліпшення орендованого приміщення. Відповідно до п. 8 П(С)БО14 витрати орендаря на поліпшення об'єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), які призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.

Відповідно до Плану рахунків в бухгалтерському обліку такі інвестиції обліковуються на субрахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи". Тобто орендар суму понесених витрат визначає як умовний об'єкт основних засобів, який оприбутковується у складі інших основних засобів на субрахунку 117.

Облік витрат на добудову та модернізацію орендованих об'єктів 

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Д-т

К-т

Сума, грн

1

Придбано опалювальний котел 

15

631

8 500

2

Відображено витрати по встановленню котла силами сторонньої організації і підписано акт виконаних робіт 

15

631

3 200

3

Введено в експлуатацію об'єкт

117

15

11 700

Другий варіант безпечніше, оскільки передбачає більш тривалий термін амортизації і, як наслідок, зменшення витрат звітного періоду.

Джерело: http://avers3.com/9046

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
05.12.2025
Реєстр галузевих (міжгалузевих), територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них
Мінекономіки узагальнило та розмістило реєстр галузевих (міжгалузевих), територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них. Більше за темою: Колективний договір: уточнюємо умови Як прописати в колективному договорі кількість днів відпустки за роботу з комп’ютером? Мінекономі...
05.12.2025
Чи враховується сума акцизу при визначенні обсягу операцій для обов’язкової реєстрації платником ПДВ
При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають обкладенню ПДВ згідно з розд. V ПКУ, нарахована (сплачена) протягом останніх 12 календарних місяців для визначення необхідності обов’язкової реєстрації платником ПДВ сума акцизного податку, який на...
05.12.2025
Щодо держреєстрації оренди землі, на яку не оформлено право власності сільради – лист Мін’юсту
Мін’юст оприлюднив лист-роз’яснення «Щодо окремих питань у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Більше за темою: Дію договору оренди було автоматично продовжено до 18.11.2022, але право оренди не припинено в Держреєстрі речових прав: що ...
Кращі матеріали