Як отримати відомості з ДРФО про доходи, військовий збір і податки через Електронний кабінет
Яким чином ФО (громадянин України, іноземець, особа без громадянства), яка має КЕП може направити через Електронний кабінет запит щодо отримання відомостей з ДРФО про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору (в електронному вигляді), отримати відповідь на нього в електронному вигляді та перевірити її достовірність?
Відповідно до п. 51.1 Податкового кодексу (далі – ПК) платники податків, у тому числі податкові агенти, платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), зобов’язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені ПК для податкового місяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого ЄСВ.
Відповідно до п. 1 розд. X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822, фізична особа, яка зареєстрована у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) чи в окремому реєстрі Державного реєстру, може отримати відомості про себе, наявні у Державному реєстрі.
Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПК та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПК та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, або інформації з баз даних про такого платника податків шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету з накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу відповідно до вимог Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (п. 421.2 ПК).
Фізичній особі (громадянину України, іноземцю, особі без громадянства), яка має кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), для направлення запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору (в електронному вигляді) (форма F1319103) (далі – Запит) через Електронний кабінет необхідно:
- Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою, а також через вебпортал ДПС.
При цьому доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» КЕП.
- У меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету обрати розділ «Запит про суми виплачених доходів» та натиснути «Створити».
- Вказати період, за який необхідно отримати відомості, натиснути «Зберегти».
- Підписати за допомогою КЕП або «хмарного» КЕП, після чого Запит буде автоматично відправлений.
У розділі «Запит про суми виплачених доходів» меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету отриману відповідь на Запит за формою F1419103 «Вiдомостi з Державного реєстру фiзичних осiб – платникiв податкiв про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору на запит в електронному виглядi» (далі – Відповідь) можна:
- переглянути без збереження;
- завантажити у форматі PDF – інформаційна довідка, або завантажити Відповідь, засвідчену кваліфікованою електронною печаткою ДПС. При цьому Відповідь завантажується у вигляді пакету, який містить: Відповідь на Запит у електронному вигляді (форма F14191) у форматі PDF та файл формату .p7s, який містить кваліфіковану електронну печатку ДПС.
Починаючи з І кварталу 1998 року відомості про доходи в електронному вигляді надаються за будь-які п’ять років до 01.01.2021 – поквартально, з 01.01.2021 – помісячно.
Відомості за останній звітний період (місяць) надаються через 25 днів після його закінчення.
Персоніфікований облік військового збору запроваджений з 01.01.2021.
Перевірка кваліфікованого електронного підпису чи печатки для електронних документів здійснюється за допомогою онлайн сервісу перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки для електронних документів за посиланням https://czo.gov.ua.
З інформацією щодо такої перевірки можна ознайомитися в меню «Порядок перевірки достовірності електронного документа» розділу «Допомога» Електронного кабінету.
ЗІР, категорія 135.02
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу