Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як здійснюється взяття на облік за основним місцем обліку ФОП?

16.04.2024

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють,  відповідно до п. 6.1 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи – підприємця здійснюється після її державної реєстрації згідно із Законом від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755), контролюючим органом за місцем її державної реєстрації на підставі: 

  • відомостей про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця;
  • відомостей про скасування державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця.

Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно фізичної особи – підприємця з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), у порядку, визначеному п. 3.3 розд. III Порядку № 1588 (п. 6.2 розд. VI Порядку № 1588). 

Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи – підприємця контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі реєстрації заяв та повідомлень про взяття на облік (унесення змін) 
платників податків (для самозайнятих осіб) за формою № 7-ОПП (п. 6.4 розд. VI Порядку № 1588).

Згідно з п. 6.5 розд. VI Порядку № 158, дані про взяття на облік фізичної особи – підприємця передаються до ЄДР у день взяття на облік за основним місцем обліку із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому фізичну особу – підприємця взято на облік.

Взяття на облік фізичної особи – підприємця підтверджується відомостями, оприлюдненими на порталі електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – портал електронних сервісів), відповідно до Закону № 755.

Слід зазначити, що відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 755 відомості, що містяться в ЄДР, надаються у вигляді:

1) безоплатного доступу через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг до відомостей з ЄДР;

2) оприлюднення публічної інформації з ЄДР у формі відкритих даних відповідно до Закону від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації»;

3) безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих, зокрема фізичною особою – підприємцем;

4) документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;

5) виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;

6) витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;

7) суб’єктам приватного права може надаватися прямий доступ до ЄДР в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

ГУ ДПС у Чернівецькій області

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
19.06.2025
Перевіряємо трудову книжку перед скануванням: поради ПФУ
Перед скануванням необхідно перевірити записи у трудовій книжці. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат В Україні триває перехід до електронного обліку трудової діяльності. Перед скан...
19.06.2025
Кому надсилаються повідомлення про нещасний випадок на виробництві
Розглянемо, кому та куди відправляє роботодавець повідомлення про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) тощо. Більше за темою: Нещасний випадок із працівником: дії роботодавця Порядок надання повідомлень про нещасний випадок визначено постановою КМУ від 17.04.2019 № 337 ...
19.06.2025
Поворотне прийняття на роботу: хто має переважне право на укладення трудового договору
Працівникам, які були звільнені у зв’язку зі скороченням штату або чисельності працівників. Більше за темою: Звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників Звільнення працівника до закінчення двомісячного строку попередження про скорочення Звільнення працівників...
Кращі матеріали