Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як довго зберігати податкові накладні в електронному вигляді для їх надання ДПС під час перевірки

10.01.2024

Податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (далі – ПН, РК), складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками податку на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях. 

Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов'язані надати посадовим (службовим) особам контролюючого органу доступ до таких електронних носіїв інформації, а у випадках, визначених законом, також надати копії ПН і РК, засвідчені в порядку, встановленому законодавством. 

Відповідно до п. 201.1 Податкового кодексу (далі – ПК) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти ПН в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПК термін. 

Згідно із п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 26.01.2016 за № 137/28267, ПН і додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи. 

Пунктом 44.3  ПК визначено, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів та інформації, визначених п. 44.1 ПК, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством строків, але не менше: 

  • 2 555 днів – для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового контролю відповідно до ст. 39 і 392 ПК; 
  • 1 825 днів – для первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, що складаються особами, визначеними п. 133.1, пп. 133.2.2 та п. 133.4 ПК, а також юридичними особами, які обрали спрощену систему оподаткування, за винятком документів, до яких застосовується більш тривалий строк зберігання згідно з пп. 44.3.1 ПК; 
  • 1 095 днів – для інших документів, на які не поширюються вимоги пп. 44.3.1 та 44.3.2 ПК; 
  • 1 095 днів – для документів, пов'язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, включаючи дозвільні документи. 

Строки зберігання документів та інформації, визначені п. 44.3 ПК, розраховуються з дня подання податкової звітності чи іншої звітності, передбаченої ПК, для складення якої використовуються зазначені документи та/або інформація, а в разі її неподання – з передбаченого ПК граничного строку подання такої звітності, а для документів, пов'язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, – з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів – з дня завершення строку їх дії). 

У разі ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ПК, за період діяльності платника податків не менш як 1 825 днів (2 555 днів – для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового контролю відповідно до ст. 39 та 392 ПК), що передували даті ліквідації платника податків, у встановленому законодавством порядку передаються до архіву. 

Передбачені п. 44.3 ПК строки зберігання документів та інформації продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених п. 102.3 ПК. 

Відповідно до пп. 20.1.2 ПК [контролюючі органи, зазначені пп. 41.1.1 ПК, мають право. – Ред.] для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом. 

Згідно зі ст. 13 Закону від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» суб'єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях.  

Строк зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері. 

Причому оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги». 

ГУ ДПС у Запорізькій області 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
08.07.2025
Дії роботодавця у разі мобілізації працівника та за відсутності відповідних документів
Після отримання документів від працівника або ТЦК та СП необхідно видати наказ про увільнення працівника від роботи з дати мобілізації та скорегувати дані у табелі обліку використання робочого часу. Необхідно змінити причину відсутності на «інший невідпрацьований час», передбачений закон...
08.07.2025
Чи обов’язкове укладання колективного договору на підприємстві в умовах воєнного стану
Колективний договір є дієвим інструментом соціального захисту найманих працівників та стимулом дотримання роботодавцями вимог чинного законодавства про працю та інших питань соціальної політики. Більше за темою: Доплату за роботу на комп’ютері передбачено колдоговором: чи може роботодавець її...
08.07.2025
Відповідальність роботодавця за порушення права на відпустку
Розглянемо порядок надання щорічних відпусток, хто може взяти відпустку раніше, тривалість відпустки, особливості надання відпусток у період дії воєнного стану тощо. Більше за темою: Резерв на оплату відпусток: чи є різниці з податку на прибуток? Надання відпустки після звільнення з військової слу...
Кращі матеріали