Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Де і як зберігати алкоголь для кондитерських виробів

14.09.2018

Алкогольні напої незалежно від напрямку їх використання зберігайте в місцях, внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Розливайте алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5% об'ємних одиниць виключно в тару (посуд) місткістю 0,05, 0,1, 0,18, 0,2, 0,25, 0,275, 0,33, 0, 35 , 0,37, 0,375, 0,4, 0,45, 0,5, 0,61, 0,7, 0,75, 1,0 л і більше. Коньяки можна зберігати в тарі місткістю понад 1,0 л, якщо є дозвіл МОЗ і якщо тара хімічно стійка до такої продукції.

Маркуванню підлягають усі алкогольні напої, які реалізують в Україні - як вироблені в Україні, так і імпортні, з вмістом етилового спирту понад 8,5% об'ємних одиниць і розлиті в споживчу тару, в т. ч. алкогольні напої в інших ємностях місткістю більш як 5 л.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 21.08.2018 р. № 3626/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Щодо порядку пакування, зберігання та маркування алкогольних напоїв

Державна фіскальна служба України розглянула звернення Товариства щодо порядку пакування, зберігання та маркування алкогольних напоїв (коньяків) як сировини для виробництва харчових продуктів (кондитерських виробів) і в межах компетенції повідомляє.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі - Закон № 481).

Дія цього Закону не поширюється на роздрібну торгівлю винами столовими, крім випадків, передбачених цим Законом, а також на виробництво вин виноградних і плодово-ягідних, напоїв медових, наливок і настоянок, виготовлених громадянами в домашніх умовах для власного споживання.

1. Чи поширюються вимоги ст. 11 Закону №481 на випадки зберігання алкогольних напоїв як сировини для виробництва харчових продуктів (кондитерських виробів)?

Стаття 11 Закону № 481 не встановлює правових норм порядку зберігання алкогольних напоїв як сировини для виробництва харчових продуктів (кондитерських виробів). Разом з цим, статтею 15 Закону N 481 встановлено, що зберігання алкогольних напоїв здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв, внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання (далі Єдиний реєстр), незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.

Таким чином, зберігання алкогольних напоїв, незалежно від напрямку їх використання, повинно здійснюватися в місцях, внесених до Єдиного реєстру.

Звертаємо увагу, що за порушення норм Закону №481 посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів відповідно до статті 17 Закону №481. Зокрема за зберігання алкогольних напоїв у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, - 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 17000 гривень.

2. Чи може виробник харчових продуктів у зазначеному випадку зберігати відповідні алкогольні напої у іншій, ніж передбачено Законом №481 тарі, придатній для зберігання харчових продуктів, що підтверджується відповідними сертифікатами або висновками санітарно-епідеміологічної експертизи?

Статтею 11 встановлено, що розлив алкогольних напоїв здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами тару, а також регламентовано місткість тари (зокрема 1,0 л і більше).

Відповідно до статті 9 Закону №481 алкогольні напої повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.

Пунктом 9 ДСТУ 4700:2006 «Коньяки України. Технічні умови» встановлено вимоги до пакування зазначеної продукції. Зокрема Коньяки України розливають у тару більше 1,0 дм3, яка дозволена для використовування центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я України та хімічно стійку до коньяків.

Враховуючи зазначене, коньяки можуть зберігатися у тарі більше 1,0 літра за умови наявності дозволу центрального органу виконавчої влади у сфері охорони здоров’я України та хімічно стійку до такої продукції.

3. Якщо алкогольні напої зберігаються (отримано від постачальника) в тарі ємністю 1000 л., чи підлягають такі алкогольні напої маркуванню марками акцизного податку?

Пунктами 226.1 та 226.2 статті 226 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) визначено, що у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняються (пункт 226.11 статті 226 Кодексу).

Пунктом 226.6 статті 226 Кодексу визначено, що маркуванню підлягають усі алкогольні напої із вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць.

Статтею 227 Кодексу визначено, що суб’єкти господарювання - юридичні та фізичні особи, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання в Україну алкогольних напоїв і тютюнових виробів, мають право ввозити на митну територію України імпортні алкогольні напої і тютюнові вироби, якщо:

а) ввезення їх на митну територію України здійснюється виключно через визначені Кабінетом Міністрів України пункти пропуску через державний кордон, які зазначені покупцями марок (імпортерами) у заявці-розрахунку;

б) маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка;

в) алкогольні напої в автомобільних і залізничних цистернах, а також у баках, бачках та інших ємностях місткістю більш як 5 літрів ввозяться в Україну з метою продажу або обміну на митній території України та не підлягають маркуванню. У такому разі податок сплачується до або під час митного оформлення. Контроль за його сплатою здійснюється митними органами;

г) покупець марок (імпортер) подав контролюючому органу митну декларацію, копію декларації про максимальні роздрібні ціни (для тютюнових виробів) та примірник заявки-розрахунку з відміткою продавця марок акцизного податку про сплату сум податку до відповідного бюджету в повному обсязі.

Враховуючи викладене, маркуванню підлягають усі алкогольні напої, які реалізуються в Україні, як вироблені в Україні, так і ті, що імпортуються в Україну, із вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць та розлиті у споживчу тару, в т.ч. алкогольні напої в інших ємностях місткістю більш як 5 літрів.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
Нове
11.08.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у серпні 2025 року
Індекси для визначення компенсації зарплати за попередні періоди, яка виплачується у 2025 році Порядок нарахування та виплати компенсації заробітної плати, нарахованої у період з 01.01.01 р., затверджений постановою КМУ від 21.02.2001 № 159 (з урахуванням внесених змін постановами КМУ від 09.08.20...
11.08.2025
Чи коригується фінрезультат у разі надання гумдопомоги для потреб забезпечення оборони
Якщо платником податку на прибуток підприємств здійснюється надання гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату надання такої ...
11.08.2025
Тимчасові або громадські роботи за направленням центру зайнятості: чи нараховується компенсація за невикористані відпустки
Чи нараховується грошова компенсація за невикористані дні щорічної відпустки працівникам, прийнятим на тимчасові або громадські роботи за направленням центру зайнятості?  Більше за темою: Виплата компенсації за невикористану відпустку мобілізованому працівнику Чи нараховується грошова компенса...
Кращі матеріали