Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи буде орендар приміщення, обладнаного газовим котлом, платником екоподатку

19.06.2019

Підприємство, що використовує газовий котел орендованого приміщення, є платником екологічного податку як особа, що здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (у т. ч. за відсутності укладеного окремого договору оренди опалювальної системи). 


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 11.06.2019 р. № 2671/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Державна фіскальна служба України на звернення Товариства щодо справляння екологічного податку (далі - Податок), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство поінформувало, що для цілей опалювання орендованого приміщення закуповує природний газ, який спалюється ним в газовому котлі опалювальної системи, якою обладнано орендоване приміщення.

Оскільки Товариство використовує газовий котел орендованого приміщення за відсутності укладеного окремого договору оренди опалювальної системи, то Товариство запитує про підстави виникнення у нього податкових зобов’язань з Податку в частині викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (далі - Викиди).

Оскільки до платників Податку належать суб’єкти господарювання, під час провадження діяльності яких здійснюються, зокрема викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (п. п. 240.1.1 п. 240.1 ст. 240 Кодексу), то Товариство як особа, яка здійсеює Викиди при спалюванні обсягів природного газу має ознаки платника Податку.

Визначення обсягів Викидів від спалювання різних видів палив енергетичними установками здійснюється шляхом інвентаризації таких Викидів за матеріалами технологічного регламенту або розрахунковим методом (Інструкція про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, затверджена наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10.02.1995 №7, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15.03.1995 за № 61/597).

Наприклад, для інвентаризації Викидів за розрахунковим методом використовується Галузевий Керівний Документ «ГКД 34.02.305-2002 Викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря від енергетичних установок. Методика визначення», затверджений наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та Міністерства екології та природних ресурсів України від 14.06.2002 № 359.

Таким чином податкові зобов’язання з Податку обчислюються за обсяги Викидів, які утворюються (інвентаризуються) від спалювання природного газу в газовому котлі, як енергетичній установці, що експлуатується Товариством із використанням придбаного природного газу.

Податкові зобов’язання з Податку за Викиди виникають з моменту утворення таких Викидів при спалюванні придбаного Товариством природного газу, що постачається для функціонування газового котла опалювальної системи, якою обладнано орендоване Товариством приміщення.

Податкова консультація відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Дата визначення ставки акцизу та курсу гривні при поповненні залишку пального
При складанні Заявки платником здійснюється розрахунок обсягів пального, виходячи із сплаченої на електронний рахунок суми акцизного податку, що розраховується за ставкою акцизного податку, що діє на дату її складання та виходячи з офіційного курсу гривні до іноземної валюти, встановленого НБУ, що д...
17.09.2025
Які існують види інструктажів з охорони праці
Інструктаж з охорони праці існує не в одному вигляді та застосовується в різних випадках! Більш детально – на інфографіці. Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, що проходять виробничу практику Відповідно до ст. 18 Закону в...
17.09.2025
Несвоєчасне повідомлення про нещасний випадок: чи є відповідальність
Стався нещасний випадок на виробництві? Невчасно подали інформацію про нього? Детальніше про відповідальність роботодавця див. нижче. Більше за темою: Смерть єдиного засновника фермерського господарства: як функціонувати надалі? Припинення трудового договору в разі смерті працівника або робот...
Кращі матеріали