Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як вкладникам повернути свої депозити з банків, які закриваються – поради юристів

Банківська система в Україні переживає не найкращі часи і першими, хто відчуває фінансові втрати – це вкладники. Функціонування Фонду гарантованих вкладів фізичних осіб (далі – Фонд) досить часто не сприяє поверненню фінансових коштів громадянам, тому згадана організація стає учасником судових тяжб. Як повернути свої депозити з банків, які закриваються, і виробити грамотну судову стратегію з Фондом, розповідають юристи ЮК Prove Group.

В даний час Фонд здійснює виплати вкладникам банків «Київська Русь», «Кредітромбанк», «Златобанк», «Енергобанк», «Надра» і ряду інших фінансових установ. Процедура компенсації вкладів досить проста. Якщо термін вкладу закінчився на момент введення в банку тимчасової адміністрації або в період її дії, то гарантовану суму можуть виплатити до початку ліквідації банку. Якщо ж термін депозиту не закінчився, то отримати компенсацію можливо лише після прийняття НБУ рішення про відкликання банківської ліцензії та початку ліквідації банку. Для виплати гарантованої суми визначається банк-агент, в який повинен звернутися вкладник.

Основні проблеми, з якими стикаються клієнти «згорівших» банків, це не включення їх до Переліку і Реєстру вкладників, які мають право на відшкодування за вкладом. А також відмова у виплаті гарантованої суми повіреному особі вкладника у зв’язку з неналежним оформленням повноважень. Це пов’язано з тим, що в довіреності не зазначено право на отримання грошових коштів. Іноді така проблема виникає, коли банк-агент відмовляється брати до уваги довіреність, засвідчену нотаріусом в зоні АТО. Наприклад, з такими труднощами зіткнулися вкладники банку «Надра» при отриманні компенсації через банк-агент «Райффайзен Банк Аваль.

Якщо згадані проблеми, або ж інші причини призвели до судових позовів з Фондом, вкладникам необхідно вибудувати грамотну схему захисту. Ефективність останньої безпосередньо залежить від інформованості про дії та рішення, прийняті відносно вкладу та виплати гарантованої суми.

«З моменту введення в банку тимчасової адміністрації, вкладник повинен визначитися з сумою заборгованості банку перед ним, для цього доцільно запросити відповідну довідку. Потім вкладнику необхідно переконатися, що уповноважена особа Фонду внесло його дані до Переліку вкладників, які мають право на відшкодування. У свою чергу, дані Переліку є підставою для складання Загального реєстру на стадії ліквідації банку. При відсутності даних у Переліку слід витребувати від уповноваженої особи Фонду, бажано в письмовій формі, пояснення з якої причини інформація не включена до Переліку. Всі ці відомості будуть основою для складання позову », – розповідає адвокат Т. Жуковська.

Також, мають місце ситуації, коли уповноважена особа ігнорує звернення. У такому разі не варто відкладати звернення з позовом до суду, в якому необхідно просити визнати незаконними дії і рішення уповноваженої особи Фонду по які включенню даних до Переліку.

«На сьогоднішній день судова практика складається обнадійливо, оскільки суди в більшості випадків задовольняють позови вкладників. Ґрунтуючись на нашому досвіді, можемо з упевненістю сказати, що успіх судової справи залежить від грамотного складання позову, оперативності його подачі, і активної позиції під час судового процесу », – резюмувала Т. Жуковська.

Джерело: http://infoprostir.com.ua/archives/66456/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про факторинг Які перевірки, незважаючи на мораторій, таки проводитимуться Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та призову Для працівників певних категорій планують затвердити Порядок організації та проведення обов'язкових ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
08.08.2025
ДПС скорочує кількість перевірок і блокування ПН
Наразі ДПС працює над удосконаленням аналітичних інструментів для зосередження уваги на платниках із значними ризиками. З початку року блокування податкових накладних та виведення з ризиків скорочено вдвічі й ДПС працює над подальшим зменшенням ціх показників. Більше за темою: Заблоковано помилково...
08.08.2025
Відтепер на порталі «Дія.Бізнес» можна вибрати потрібну ERP-систему
На порталі «Дія.Бізнес» зʼявився новий онлайн-курс «ERP-системи для бізнесу: вибір, впровадження, результат». Більше за темою: Шахрайство в компанії: що потрібно знати бізнесу На порталі «Дія.Бізнес» зʼявився новий онлайн-курс «ERP-системи для бізнесу: вибі...
07.08.2025
Дії роботодавця у разі повернення на роботу мобілізованого працівника
Розглянемо підстави для звільнення з військової служби, як подати рапорт на звільнення, виплати після звільнення, повернення на роботу після звільнення з військової служби, заходи підтримки для демобілізованих. Більше за темою: Демобілізація чи повернення на роботу звільненого в запас «строко...
Кращі матеріали