Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Винагорода держвиконавцям Мін’юсту не є премією та не потребує додаткових витрат Держбюджету

23.08.2017

У зв’язку з інформацією щодо винагороди державним виконавцям, яка останніми днями активно поширюється у ЗМІ, Міністерство юстиції повідомляє про наступне:

    Розповсюджена інформація щодо виплати премій співробітникам Мін’юсту подана некоректно і є вирваною із контексту офіційної відповідів.о. Державного секретаря Олени Косолапової на запит групи «Антикорупційна реформа» Реанімаційний Пакет Реформ». В документізазначено обгрунтований згідно Закону механізм нарахування винагороди та законодавче обґрунтування її виплати державним виконавцям Міністерства юстиції.

    Виплачена сума на користь державного виконавця не є премією, сплаченою із бюджету, а є винагородою, яка виплачується із стягнутого з боржника виконавчого збору, який становить 10% сумиборгу, що фактично стягнута з боржника. Виплата винагороди державному виконавцю здійснюється в межах і за рахунок відповідних надходжень до спеціального фонду державного бюджету, що формується з коштів виконавчого збору, стягненого державними виконавцями з боржників і не потребує додаткових витрат Державного бюджету України.

    Постановою Кабінету Міністрів України від 8.09.2016 року № 643 затверджено Порядок виплати винагород державним виконавцям та їх розміри і розмір основної винагороди приватного виконавця, а саме:

    2% стягнутої суми або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом, - державному виконавцю, на виконанні у якого перебував виконавчий документ;

    0,5% стягнутої суми або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом, - керівнику органу державної виконавчої служби та його заступникам, яким безпосередньо підпорядкований державний виконавець, у випадку дотримання встановлених критеріїв.

Додатково із сум винагород державних виконавців утримуються відповідні податки та збори до Державного бюджету України, загальний розмір яких становить до 20%.

Хочемо наголосити, що з моменту запровадження системи мотивації державних виконавців (з вересня 2016 року) органами державної виконавчої служби стягнено майже 745 млн. грн. виконавчого збору, які були перераховані до Державного бюджету України.

До запровадження дієвої системи мотивування державних виконавців з січня по вересень 2016 року держвиконавцями всього було стягнуто та перераховано до бюджету - 1,5 млрд.грн., а після запровадження системи мотивування з жовтня 2016 по червень 2017 року – майже 1,8 млр.грн. Тобто - на 202 млн.грн. більше. А обсяг виконання судових рішень за цей період збільшився в 3 рази!

Практика призначення відсотку за успішне виконання судових рішень є загальноєвропейською.

Так, у Болгарії, де наразі функціонує змішана система примусового виконання, подібна до української моделі, розмір винагороди виконавця - від 2% до 15% (в залежності від суми стягнення - із зростанням суми стягнення розмір відсотка зменшується). У Польщі загальний розмір винагороди виконавця сягає 15%. У Румунії також застосовуються відсотки винагороди до 10% в залежності від розміру стягнення за виконавчим документом (із зростанням суми стягнення. У Молдові застосовуються відсоткові ставки 3-5-10% від суми стягнення, в залежності від її розміру. До 10% розмір винагороди сягає і в країнах Азії, де в основному функціонують державні системи примусового виконання (Казахстан, Киргизія, Монголія).

Окремо зазначаємо, що разом із запуском системи приватних виконавців Міністерство юстиції так само розглядає можливість ініціювання перед Урядом встановлення на перехідний етап реформи верхньої межі винагороди виконавцям.

Джерело: https://minjust.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали