Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Можливості та підводні камені інтернет-банкінгу

Редакція

30.06.2016 165 0 0

Оплачувати товари і послуги в інтернеті вже давно стало звичною справою для багатьох українців.

Платіжні картки для розрахунків в торгових точках та інтернеті використовують все більше українців. У 2015 році 65,5% загальної кількості операцій з картами скоєно в POS-терміналах. Крім того, українці все частіше розраховуються в інтернеті: в минулому році онлайн-транзакції склали 52,7% загального обсягу безготівкових платежів за картками.

Дешева необхідність

Зростаючий інтерес українців до систем інтернет-банкінгу не випадковий і легко пояснити. Число користувачів Всесвітньої павутини в Україні зростає з року в рік. За даними дослідження компанії Factum Group Ukraine, в I кварталі 2016 року інтернетом користувалися 62% населення у віці від 15 років. Тільки в порівнянні з IV кварталом 2015 року цей показник збільшився на 4%, до 22,8 млн осіб. Майже половина жителів сіл (47%) вже мають доступ до інтернету, а в містах з населенням понад 100 тис. Осіб проникнення інтернету досягає 69%.

Продуктивність банківського сектора України складає всього лише 16% від рівня США і 39% - Польщі

Банкіри також докладають чимало зусиль для популяризації своїх інтернет-банків. Менеджери фінустанов регулярно проводять лікнепи з клієнтами прямо у відділеннях. Приміром, у ПриватБанку допомагають завантажити і налаштувати мобільні додатки. А в ПУМБ в центрі Києва працює відділення, обладнане планшетами і комп'ютерами з доступом до інтернет-банкінгу «ПУМБ оnline», де близько 70% операцій клієнти можуть зробити самостійно і навчитися цьому у співробітників. При наявності ж банківської карти зовсім необов'язково ходити в відділення для відкриття інтернет-банкінгу. У багатьох фінустановах відкрити доступ в систему можна, отримавши одноразовий пароль по СМС або ж через банкомат. А інструкції і відеоуроки по використанню інтернет-банкінгу є на сайтах практично всіх фінустанов.

У нарощуванні бази активних онлайн-клієнтів фінустанови кровно зацікавлені. Дистанційне обслуговування обходиться їм набагато дешевше, ніж черги в банківських відділеннях. Саме тому банки планомірно скорочують свої філіальні мережі. Так, в 2015 році кількість банківських відділень зменшилася більш ніж на 8%, до 11,9 тис. Це далеко не кінець процесу «стиснення». За даними дослідження компанії McKinsey, з 210 тис. Співробітників банківських установ в Україні близько 2/3 зараз зайняті обслуговуванням транзакцій, оформленням кредитних продуктів, поточних рахунків і депозитів. Але всі процеси в відділеннях занадто складні і забирають багато часу. Основна причина - велика частка операцій з готівкою і ручна обробка платежів. В результаті продуктивність банківського сектора України складає всього лише 16% від рівня США і 39% - Польщі. Криза внесла свої корективи: кредитування в 2014-2015 роках практично зупинилося, а довіру вкладників похитнулося. Триматися на плаву банкам допомагають комісійні доходи. А їх найлегше генерувати за допомогою цифрових технологій, в тому числі зручного та функціонального інтернет-банкінгу.

Установи взялися за розширення кількості партнерів, послуги яких можна оплатити в своїх системах, знижували або скасовували комісію за оплату комуналки, вводили підключення до інтернет-банкінгу онлайн і т. Д.

Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://hyser.com.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали