Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У Мінрегіоні дали рекомендації, як правильно приватизувати житло

28.08.2019

Як можна отримати у приватну власність житло, що належить до державного житлового фонду, тобто, приватизувати його.

Це стосується квартир у багатоквартирних будинках, кімнат у комунальних квартирах тощо. Приватизувати можна також житлові метри у гуртожитку. Для чого це потрібно? Щоб продати або подарувати житло, залишити його у спадок, віддати під заставу при оформленні кредиту, здавати житло в оренду на законних підставах, зробити реконструкцію або перепланування тощо

Приватизація квартири здійснюється за наявності ордера на неї. Особа, на яку виписано цей документ, - наймач, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації. При цьому, об’єктами, які не можна приватизувати, є:

  • самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
  • квартири, які належать або відносяться до музеїв;
  • кімнати гуртожитків у військових містечках, ботанічних садах або заповідниках;
  • аварійні об’єкти, а також знаходяться в зоні відчуження тощо.

Разом з тим, безкоштовно сьогодні можна приватизувати:

  • однокімнатні квартири;
  • якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
  • якщо в житлі прописаний пільговик;
  • об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці.

Для приватизації необхідний наступний пакет документів:

  • заява на приватизацію квартири, житлового приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • копії паспорту заявника та всіх членів його родини (для діти до 14 років - копії свідоцтв про народження), що проживають разом з ним;
  • копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили;
  • довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія;
  • копія ордеру на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, завірену обслуговуючою організацією (ЖЕКом);
  • документ (довідка), що підтверджує, що Ви не брали участь у приватизації, тобто, не використали житлові чеки (Житлові чеки — це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
  • довідка з відділення ПАТ «Державний ощадний банк України» про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
  • копія документу, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності);
  • заява-згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію.

При цьому, якщо мова йде про приватизацію кімнати в гуртожитку, крім вищезазначених документів також додається меддовідка про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз, витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно та копія договору найму житлового приміщення.

me3.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали