Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У Мінрегіоні дали рекомендації, як правильно приватизувати житло

28.08.2019

Як можна отримати у приватну власність житло, що належить до державного житлового фонду, тобто, приватизувати його.

Це стосується квартир у багатоквартирних будинках, кімнат у комунальних квартирах тощо. Приватизувати можна також житлові метри у гуртожитку. Для чого це потрібно? Щоб продати або подарувати житло, залишити його у спадок, віддати під заставу при оформленні кредиту, здавати житло в оренду на законних підставах, зробити реконструкцію або перепланування тощо

Приватизація квартири здійснюється за наявності ордера на неї. Особа, на яку виписано цей документ, - наймач, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації. При цьому, об’єктами, які не можна приватизувати, є:

  • самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
  • квартири, які належать або відносяться до музеїв;
  • кімнати гуртожитків у військових містечках, ботанічних садах або заповідниках;
  • аварійні об’єкти, а також знаходяться в зоні відчуження тощо.

Разом з тим, безкоштовно сьогодні можна приватизувати:

  • однокімнатні квартири;
  • якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
  • якщо в житлі прописаний пільговик;
  • об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці.

Для приватизації необхідний наступний пакет документів:

  • заява на приватизацію квартири, житлового приміщення у гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • копії паспорту заявника та всіх членів його родини (для діти до 14 років - копії свідоцтв про народження), що проживають разом з ним;
  • копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили;
  • довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
  • техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія;
  • копія ордеру на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, завірену обслуговуючою організацією (ЖЕКом);
  • документ (довідка), що підтверджує, що Ви не брали участь у приватизації, тобто, не використали житлові чеки (Житлові чеки — це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
  • довідка з відділення ПАТ «Державний ощадний банк України» про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
  • копія документу, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності);
  • заява-згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію.

При цьому, якщо мова йде про приватизацію кімнати в гуртожитку, крім вищезазначених документів також додається меддовідка про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз, витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно та копія договору найму житлового приміщення.

me3.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Зовнішня торгівля України товарами за І квартал 2025 року
За І квартал 2025 року експорт товарів становив 9 952,7 млн дол. США, або 93,1 % порівняно із І кварталом 2024 року, імпорт – 18 467,5 млн дол. США, або 114,7 %. Негативне сальдо склало 8 514,8 млн дол. США (за І квартал 2024 року також негативне – 5 399,1 млн дол. США).  ...
16.05.2025
Як реформи в сфері захисту довкілля вплинуть на бізнес
«Зелений» перехід, сталі рішення та впровадження найкращих доступних технологій – це не перешкоди для роботи економіки, а вимога часу та нові можливості розвитку. Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Світлана Гринчук обговорила найбільш гострі питання з представни...
16.05.2025
Стратегія розвитку фінансового сектору: Рада з фінансової стабільності схвалила зміни
Рада з фінансової стабільності (далі – РФС) на засіданні 13 травня зосередилася на підготовці до восьмого перегляду програми розширеного фінансування з Міжнародним валютним фондом та ухвалила низку рішень.  По-перше, РФС схвалила зміни до Стратегії розвитку фінансового сектору України, з...
Кращі матеріали