Три міфи про спрощення експорту послуг
06.06.2016 211 0 0
Комітет ВР з питань промислової політики затвердив законопроект 4496, який покликаний спростити експорт послуг, але для цього довелося подолати неймовірний опір. Що лякає депутатів і чому їм все ж варто підтримати законопроект в сесійній залі?
1. Гроші будуть виводити через роялті.
Законопроект стосується експорту послуг і прав інтелектуальної власності. Тобто припливу валюти в країну, а не навпаки. Платежі будуть заходити в Україну, і про виведення грошей через роялті тут мова не йде і йти не може.
Через роялті гроші виводяться при імпорті прав інтелектуальної власності, і такий висновок контролюється за допомогою довідки ДЗІ при оплаті імпорту послуг, робіт і прав інтелектуальної власності. Законопроект 4496 до цього відношення не має.
2. Чому не можна зробити таке для всіх відразу?
Таке звільнення для всіх - це одна зі стадій лібералізації поточного рахунку платіжного балансу, до якої слід прагнути. Однак відмова від вимоги закладу виручки протягом певного терміну пов'язана з деякими валютними ризиками, і НБУ неохоче йде на такі кроки, особливо в світлі недавнього запуску політики інфляційного таргетування. Термін закладу виручки по товарах від дати поставки проконтролювати можливо, і цей контроль - один з інструментів Нацбанку з управління курсом. Про його ефективність, безумовно, можна сперечатися. Але для цього потрібен час на прорахунок ризиків, досягнення взаєморозуміння, розробку нормативних документів.
При цьому для експорту послуг такий контроль можна зняти швидко і безболісно, не чекаючи інших кроків від НБУ. Це вже зараз прискорить зростання в галузі, підвищення доходів населення, створення робочих місць - і разом з тим не буде нести в собі курсових ризиків.
Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://delo.ua/
Коментарі до матеріалу