Спеціальне маркування органічної продукції
Маркування продукції, що вводиться в обіг та реалізується як органічний продукт, здійснюють відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції. Так, продукт дозволено маркувати як органічний продукт, якщо він:
- вироблений відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції;
- містить не менше ніж 95% органічних інгредієнтів сільськогосподарського походження (за вагою без урахування частки води та кухонної солі) та не більше 5% (за вагою) неорганічних інгредієнтів, внесених до Переліку речовин (інгредієнтів, компонентів), що дозволяється використовувати у процесі органічного виробництва та які дозволені до використання у гранично допустимих кількостях.
Органічне виробництво такого продукту підтверджується сертифікатом.
Органічна продукція, що вводиться в обіг та реалізується, повинна маркуватися державним логотипом для органічної продукції. Такий державний логотип, затверджений наказом Мінагрополітики від 22.02.2019 р. № 67.
Обов'язковим елементом маркування органічної продукції є кодовий номер, що розміщується під державним логотипом для органічної продукції та містить:
- акронім, що ідентифікує державу походження;
- напис «organic»;
- реєстраційний код органу сертифікації, що здійснив сертифікацію органічного виробництва.
Водночас дозволено додатково використовувати інші логотипи, запроваджені операторами, що здійснюють виробництво, реалізацію органічної продукції, чи їхніми об'єднаннями, якщо вони не заборонені законом.
Забороняється маркування державним логотипом для органічної продукції сільськогосподарської продукції, що була отримана не в результаті органічного виробництва або є продукцією перехідного періоду. Також заборонено використовувати під час маркування такої продукції будь-які позначення та написи «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», «органік» та/або будь-які однокореневі та/або похідні слова від цих слів з префіксами «біо-», «еко-» тощо будь-якими мовами.
Реклама будь-якого неорганічного продукту як органічного, у тому числі використання напису «органічний продукт» у власних назвах та торговельних марках, вважається недобросовісною рекламою.
За порушення законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції законодавством передбаченодоволі суворе покарання.
Так, наприклад, за реалізацію продукції без відповідного сертифікатана юросіб чекає штраф 8 мінімальних зарплат, а фізосіб - підприємців - 5 мінзарплат.
minagro.gov.ua
Коментарі до матеріалу